• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS en gång till

F

F.d. 52908

Guest
Hej.
Har tröttnat på besvärliga och kostsamma kartuppdateringar på min annars trevliga GPS av märket tomtom 930. Tänkte köpa en Navigon 70 plus. Någon som har erfarenhet av denna och om man kan enkelt lägga in våra ställplatser i den?
/Sören

F

F.d. 52994

Guest
Sv: GPS en gång till

Måste man starta en tråd till i samma ämne, under tråden GPS köp behandlas ju detta redan. :confused::confused:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Inte svar på din fråga, men Garmin går att få med fria livstids kartuppdateringar.

F

F.d. 1275

Guest

Hej
Nä det kanske man inte måste. Förlåt Curtan, du får väl hoppa över detta.
Sören

Men herregud !!! har folk inget annat för sig än å skriva pekpinnar om att man råkar starta en tråd på fel ställe eller ställer fel fråga på fel forum.

Som nybliven HBK medlem så sitter jag och lusläser alla "olästa inlägg" varje natt jag jobbar och bara suger åt mig era erfarenheter om olika monterings finesser mm.
Men jag börjar bli mer och mer skeptiskt till mitt medlemskap och om jag skall sätta upp mitt fina HBK märke på husbilen, får en känsla i magen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Men herregud !!! har folk inget annat för sig än å skriva pekpinnar om att man råkar starta en tråd på fel ställe eller ställer fel fråga på fel forum.

Om man söker ett ämne i efterhand är det mycket lättare att få en överblick om man slipper att hoppa fram och tillbaka i olika trådar som behandlar samma ämne.

Inlägget var nog skrivet i all välmening!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Måste man starta en tråd till i samma ämne, under tråden GPS köp behandlas ju detta redan. :confused::confused:

I och för sig kan det väl vara onödigt, men jag har en känsla av att man får bättre genomslag på sin fråga (eller vad det nu må vara) om man startar en ny "egen" tråd.

Å andra sidan startas det trådar till höger och vänster om allt möjligt, så ytterligare en gör nog varken till eller från.

//Tommy

F

F.d. 52994

Guest

Jag håller med Knarrevik , det var därför jag kommenterade tråden. Det är mycket lättare att finna det man söker om det ligger i en tråd. Som Sören är jag också intresserad av Navigons nya produkter, Premium, Plus och Truck. Vi kan väl använda den här tråden då för att få tips av dom som har den? Det var inte min mening att vara otrevlig , så jag ber Sören om ursäkt för inlägget.
Ha en bra dag alla:wink:

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025

Efter urspårning från det ursprungliga.

Jag har Navigon 70+ och är nöjd med den. Jag har inte hittat hur man lägger in ställplatser annat än med kordinater eller adress. Att flytta över "i klump" kanske går men jag har inte hittat det ännu.

Betr kartuppdateringar så ingick för 80% av priset två års uppdatering. Fartkameror får man för ca 300:-/år köpa separat. Efter två år får man även här köpa på sig dyra kartuppdateringar.

Per-Åke

F

F.d. 52994

Guest

Jag har för mig att det gick att köpa till ett program så att man kunde ladda in POI:s ???

Toppen