• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gotland Dog Show

Janne o Monica

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Habo
HBK-Nr
700
Medlemskap
2024
Hej

Undrar om det är någon som ska till tvådagarsutställningen på Gotland 30-31 augusti. Vi ska ställa ut bägge dagarna, det blir nog sista utställning för i år.

Vet någon om man kan stå på parkeringen utanför utställningsplatsen? Har försökt maila Gotlands kennelklubb men får inget svar. Det kanske är någon som varit där tidigare år?

Tacksam för alla tips vi kan få.

Hälsar Monica, Janne och hunden Rocky:dog:
Morra
 
F

F.d. 164

Guest
Sv: Gotland Dog Show

Hej vi skall inte dit eftersom vi nu har katt men vi har varit dör nu i sommar och letade efter en camping nära Visby under medeltids veckan (utan att bli rånade )men till saken vi hittade en kamping
vi en orienterings klubb som heter kinnerstugan 1,5 mil norr om Visby där vi låg för det facila priset av 125 kronor med el
Mvh Jörgen
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Gotland Dog Show

Tyvärr är Gotlands kommun en trögtänkt kommun som i lokala ordningsstadgan intagit ett förbud mot att sova i bil. MEN på den plats där utställningen brukar vara så har det under 1 månads tid stått en cirkus, Cirkus Rohdin. De hade sina husvagnar och husbilar med sig. Jag är övertygad om att de sov i sina fordon. Om du vill sova vid utställningsplatsen tycker jag att du skall göra det. Polisen rapporterar inte för detta brott. Lapplisorna jobbar inte på nätterna, speciellt inte vid denna tid på året då turistsäsongen är över. Risken att du ska drabbas v repressalier från kommunen är försumbar. Om det trots allt skulle ske så har du cirkusen att hänvisa till i dina överklaganden. Du kan alltid åka till Kneipbyn ca 3 km söder om utställningsplatsen, men sommartid kostar en plats 425 kr på campingen. Chansa!
 
Toppen