• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Google navigation off-line ;)

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Google navigation off-line ;)

Hej Carnival
På min liten 10" laptop i förrum taket tilsvarende flip down skærm - Google-søgning
har jag anvendt Google Maps with GPS Tracker - Free software downloads and software reviews - CNET Downloads

Om Google maps egen navigator bliver bedre vil jeg tro - for cnet's system kræver uafbrudt download.
Derfor bruger jeg fastinstalleret GPS i laptoppen som med enkelt klik henter positionen på Bing Maps - Google Maps 2 klik.
Så bestemmer jeg selv hvor og hvornår der skal betales eventuel roamingafgift.

F

F.d. 25168

Guest

Til laptops har der altid väret diverse kortprogrammer, som kunne köre med gps puck off-line.

Dette rygte med google maps, kan have stor MEGA stor indflydelse på fremtidige kortproducenter og navigationsanläg och programmer, hvis google lägger deres kort och navigation off-line og free of charge.

Garmin-tomtom-navigon-sygic alla ihop, vil få problemer med at tjena pengar, hvem vil betale for noget, om der finns andet der er free off charge :)

F

F.d. 55451

Guest

Jaaa - der sker meget overordnet med opkøb -rationalisering-udelukkelse på GPS og Maps området for tiden.
Flere software giganter tjener MANGE penge på reklamer og links til forbrug og lignende som vi forbrugere i sidste ende får lov at betale indirekte.
Ikke mindst apps udbydere.

Her og nu kan jeg fortælle at min mini 10" ebook kan købes for under 1800 danske kr
Programmerne - gratis eller mindre beløb - pucken ligeledes.
Internettet stationært og mobilt - i alt 49 d. kr. per måned.
Om der ønskes mere i en begynderopstilling er op til brugeren.
Det er i alt noget mindre end en Iphone eller android - og så kan laptoppen bruges over det hele - også i hjemmet.
Hvad er problemet ? :)

Der er måske ikke flere som anvender PC :rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Dette rygte med google maps, kan have stor MEGA stor indflydelse på fremtidige kortproducenter og navigationsanläg och programmer, hvis google lägger deres kort och navigation off-line og free of charge.

Jag tror nog att Navigon, Garmin, Tomtom (ägare till Teleatlas) m.fl. fortsatt kommer att ha ett finger med i spelet, inte som tillverkare av navigatorer utan som tillverkare av appar till iPhone/iPad och Android. Priserna kommer säkert att sänkas radikalt till under 100 kr för att kunna hänga med i konkurrensen.

Med Nokia som äger karttillverkaren Navteq är det mer tveksamt trots att de var först med gratis navigering men det beror kanske mer på ett föråldrat Symbian.

Det ryktas också om att Apple ger sig in i racet med egna kartor och appar till låga priser. Om Microsoft har det också skapats rykten, bl.a. om uppköp av Nokias mobildivision.

Allt beror naturligtvis på att det är här vinsterna finns att hämta, apparna och hårdvaran på vilka de används har gjort Apple till världens framgångsrikaste företag på bara några år.

Har ni tänkt på att det är amerikanska företag som bestämmer det mesta?

Toppen