• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Google Maps

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Hej!

Kan man ladda ner en fil med HBK husbilsplatser och lägga in den som ett lager på Google Maps och isåfall hur gör man?
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!

Kan man ladda ner en fil med HBK husbilsplatser och lägga in den som ett lager på Google Maps och isåfall hur gör man?
Hej,
Jag efterlyser också en fil med HBK Husbilsplatser som jag kan använda som jag vill.
Beträffande "lager" så har jag en gång kunnat hur man gör för att få in platser i Google Earth.
//Conny
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.782
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Når du står i Google maps, så skal du være logget ind
I sidepanelet til venstre kan du klikke på gemt
Derefter vælger du kort. Her kommer så en oversigt over dine gemte kort
Men du skal trykke på "Åbn i My Maps" som er blå skrift
Tryk på opret et nyt kort, og så får du dette billede
Screenshot 2024-04-10 at 10-13-52 Unavngivet kort – Google My Maps.png
Herefter skal du importere en fil. Du kan se i denne vejledning hvilke filer der kan anvendes. Og den fil kan du så downloade fra HBK


Så har du kortet, men du skal jo være online mens du kører for at kunne bruge det.

En meget nemmere måde at klare det på er jo ved at etablere en genvej på dit "Skrivebord" til HBK's Husbilsplatser/Tømmepladser, så opnår du jo det samme
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har slutat ladda ned filer med ställplatser/POI, enklare att gå direkt från HBK Husbilsplatser,välj den ställplats du vill åka till ,tryck på välj navigator app, och välj lämplig navigator tex. GoogleMaps
 
Toppen