• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Google Earth

F

F.d. 2621

Guest
På min lap-top har jag laddat ner Google Earth och på min Galxy Note-platta heter det bara Earth. På ingen av dessa varianter anges ko-ordinaterna när man ställer muspekaren på en plats.

Hur gör man för att få till detta?

Finns det andra Google Earth-varianter, som klarar detta?

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Sv: Google Earth

Prova med "högerklick, och sedan "Var finns här"
Då får du opp koordinaterna i sökrutan längst upp.

Vet inte om detta funkar för dej, men prova!

Hälsar
Kåre

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

På Google Earth ser du cursorns koordinater allra längst ner på sidan.

Earth.jpg

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er skjedd endel med GE de siste månedene - beste måte å få fatt på koordinatene nå er å bruke verktøyet for å legge til en Stedsmarkering. Denne markeringen dukker opp mitt på bildet og du kan trekke den til den eksakte posisjonen du trenger. I infobildet for markøren står latitude og longitude i klartekst. En ser hele tiden musepekerens geo-lokasjon nederst på skjermen, men her kan en ikke hente data annet enn visuellt.

Dette gjelder Windows utgaven - Android utgaven har jeg ikke funnet noen brukbar løsning --- ennå.

F

F.d. 2621

Guest

OK och tack för hjälpen! Efter att ha laddat ner på nytt funkar det fint på datorn - Windows 7.

Men vad innebär de två varianterna DirectX-läge resp OpenGL-läge?

På Samsung-plattan borde det väl också kunna gå bra ? Där finns flera andra varianter att pröva. Den tillhörande S-Pen borde ju kunna användas som muspekaren på datorn?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

DirectX og OpenGL er to koblingsteknikker mot grafikkdriverene, i noen drivere er den ene mer effektiv enn den andre.

På din andre fråga er problemet det at jeg ikke kan finne noen sted hvor utviklerene har gjemt bort funksjonaliteten.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

image-761353.png

Under inställningar går det att ställa in position som visas i liten stil längst upp i bilden.

F

F.d. 2621

Guest

Det där får jag inte till, Knarrevik. Kan du ge någon ytterligare förklaring?

Toppen