• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Golvvärme

F

F.d. 2297

Guest
Finn s det någon som har erfarenhet hur efektiv är golvärme som man lägger under gångmattorna i bilen
Hälsn
Elving

Sv: Golvvärme

Har haft det i en bil under plastmattan i dinettdelen (fabriksmonterat) och det var så skönt att jag nu har planer på att lägga in det i nuv. husbilen också. Kolla på Fritz Berger i Tyskland (Fritz Berger: Ihr Spezialist für Camping und Freizeit) , de har en version som går direkt på 230 V så man slipper transformator m.m. och till ett mkt bättre pris än du kan finna i Sverige.
OBS! Kom ihåg att du inte värmer husbilen i någon större grad med detta utan det ska nog kallas komfortvärme men som sådan är det väldigt skönt!

/Bengt

Sv: Golvvärme

Vänd dig till Ebeco i Göteborg och fråga vem som kan leverera ett sådant system.Mycket enkel installation.Ebeco säljer till dom flesta tillverkarna i Europa som använder detta.
Dom har en bra teknisk support.
Anders.B

Tillbaka
Toppen