• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Golvmonterad ac i Plåtis

F

F.d. 50475

Guest
Hej
Är det någon som har erfarenhet och tips av att installera en golvmonterad ac i en plåtis?
//Monica

F

F.d. 58573

Guest
Sv: Golvmonterad ac i Plåtis

Nej, men jag tror inte det är någon bra idé. Den AC jag har i dubbelgolvet (Truma Saphir Vario) är mycket utrymmeskrävande och så mycket lastutrymme skulle jag inte vilja offra i en plåtis, men det kanske finns mindre skrymmande apparater?

aake

F

F.d. 50475

Guest

Trumas Saphir Compact är ganska liten 56x40x29 och väger endast 20 kg, så det skulle kunna fungera, utrymmet är ganska stort i Adrias SLX jämfört med många andra plåtisar, men utblåset måste bli i knähöjd...

F

F.d. 58573

Guest

Saphir compact är en dm högre än min modell och får knappast rum i ett dubbelgolv, men den lär väl gå montera i exempelvis en sänglåda, lämpligen intill en garderob där du kan dra slangarna för utblås, se sid 2 i denna manual http://www.truma.com/downloadcenter/saphircompact_installation_instruction_de_gb_it_nl_fr_dk_e.pdf
Lämpligt att ha utblåsventilerna monterade högt i bilen.

Men jag skulle nog ändå i första hand satsa på en apparat monterad ovanpå taket i en så pass liten bil.

aake

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Får du inte plats under soffan vid bordet, så finns plats i garaget. Håller med om att det stjäl utrymme, men man har inte så mycket annat utrymmeskrävande på sommaren.

F

F.d. 25605

Guest

Hej !!

Har min bil inne för montage av ac i min Adria SLX.
Tänkte först sätta på taket men firman ringde och sa att det inte gick. p.g.a. att luckan var för stor och felvänd.

Nu tar dom hem en Dometic Frechwell 2000 som vi skall se om den kan passa på golvet någon stans.

Hur gick det för er ??? hur blev er installation ???

F

F.d. 58689

Guest

Följer nyfiket...vill ha en golvmonterad AC i garaget inför vår resa till Kroatien. Men det är kanske inte lätt att hitta en verkstad som hinner göra det nu...

Toppen