Sv: Golfklubbar med ställplatser
En ny härlig golfsäsong har just startat och jag är klar med uppdateringen av Excel-filen över golfklubbar som välkomnar oss golfande husbilsentusiaster.
Excel-filen finns i det första inlägget i denna tråd, se här
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/197255
Antalet golfklubbar som välkomnar oss har ökat rejält, i år är vi välkomna på ca 290 golfklubbar. Och ett av rabattsystemen för greenfee har också ökat markant.
Samtliga golfklubbar, där vi är välkomna, finns även tillgängliga på Google Maps (OBS! två sidor), se här
Golfställplatser - Google Maps Jag har denna gång även lyckats med att komplettera inforutan med aktiva länkar till golfklubbarnas hemsidor.
På något sätt känns detta jobb med denna Excel-fil som lite överflödigt. SGF har på senare tid gjort insatser som till stora delar täcker in våra behov. Numera finns det två appar för bl.a. IPhone och iPad "Golfguiden" och "GOLF Starttid". Under rubriken "Faciliteter" i appen "Golfguiden" finns det förutom telefon även uppgifter om både husbilsplats och eluttag. I appen "GOLF Starttid" kan man boka en starttid när- och nästan var som helst.
Det lutar åt att detta blir min sista uppdatering. Någon annan får gärna ta över.
För er som inte har tillgång till att kunna öppna en Excel-fil så bifogas en version i pdf-format som kan läsas med Adobe Reader. Enbart golfklubbar med 18 hål och fler hål är medtagna i filerna och på Google Maps.
Önskar alla golfare en bra golfsäsong.
V-backen