• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf

F

F.d. 773

Guest
Finns det några tävlingar som HBK fixar till ??

Vore kul om det finns några
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golf

Hej Kurre,
eftersom HBK först och främst är en husbilsklubb så tror i vart fall inte jag att HBK fixar några golftävlinger. Ska det ordnas med golftävlingar så är det min uppfattning att då får vi medlemmar själva fixa detta. Det är ju vi medlemmar som tillsammans är HBK som i sin tur blir vad vi gör det till.
Jag för min del tror att det är ganska knepigt att få till några golftävlingar. En hel del praktiska saker såsom bokningar av bana, förbokningskostnader, tävlingsanmälningar m.m. gör att den administrativa delen ofta blir betungande för den som ska hålla i tävlingen.
Det är nog lättare att helt enkelt bara annonsera ut i t.ex. vår Golf Lounge att du tänker spela på en viss bana vid en bestämd tid. Då är det möjligt för fler HBK-golfare att ansluta sig och då kanske på plats göra upp om tävlingsform och annat.
Svinga lugnt!
V-backen :)
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Golf

Man kan ju anordna en husbilsträff med vilket tema som helst. Varför inte en Golfträff?
Calle
 
F

F.d. 10497

Guest
Sv: Golf

I Finland har vi inom vår husbilsklubb, Karavaanarit, en skild golfklubb.
Den ordnar årligen ett flertal tävlingar.
Men det kräver visst en del arrangemang.

Karavan-föreningen ordnar även i år en skild resa till Estland där man åker runt o spelar tre olika banor.

Björn
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: Golf

Hej Bajenkurre!
Gå med i Caravan Club så har Du ett flertal trevliga tävlingar bl.a. Pingstslaget som går på Stallarholmens GK och RM som vandrar runt på olika banor. Gå in på deras hemsida så har Du all info där.
MVH
Gnagetsvante
 
Toppen