• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf i Portugal

arneo

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2025
Som medlem i Husbilsklubben vill jag dela med mig av en mycket bra förmån för oss golfare. Vi är i Portugal, på en camping som heter Ria Formosa som ligger 5 km. öster om Tavira. Förutom att det är en bra campingplats med fina hygienutrymmen och bra allmän ordning så har dom ett pris per månad som är jättebra, 250 Euro inkl. el. (+ 5% skatt) Dessutom har dom ett avtal med en 18 håls golfbana, Benamor, som ligger på gångavstånd. Beroende på hur länge du stannar kan du köpa 10-20-30-40 ja ända upp till 90 spelrundor till specialpris som högst 35 Euro (10 rundor) till lägst 20 Euro. Dessutom har dom äkta make pris som är attraktivt. 10 rundor kostar 56 Euro per gång för 2 personer! 20 rundor kostar 52 Euro osv. Banan är i bra skick och trevlig att spela.
OBS. För att få tillgång till dessa priser måste du "bo" på Ria Formosa. Knappa in Nord 37 grader 08.644 samt W 7 grader 36.045 på din navigator så kommer du hit.

Hälsningar från Arne Olofsson, på Ria Formosa i Portugal
 

BM&ROLF

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
3743
Medlemskap
2024
Sv: Golf i Portugal

Hej.
Vi är nya medlemmar f.o.m. idag.
Jag kom i kontakt med Husbilsklubben när jag sökte på Google om camping och golf i Spanien. Där hittade jag Ert inlägg och det lät ju riktigt bra.
Vi har ju varit i Algarve ett flertal gånger och spelat golf, men aldrig med husbil.
Husbil har vi haft sedan 2005 och hösten 2007 ( början av oktober till mitten november)gjorde vi en resa till Spanien, målet var Barcelona. Som längst söderut var vi ca. 20 mil söder om Barcelona. Allt gick bra.

Vi planerar en lägre resa nu i höst igen men vet inte ännu om det blir Kroatien eller Spanien/Portugal.
Vilken väg körde Ni till Algarve?

Där Ni nu står så verkar det ju vara idealiskt för golf med husbil, vet ni om flera sådana platser?
Vi vill gärna ta del av golfresor med husbil.

Sommaren blir vi i Sverige och utnyttjar golfbanornas uppställningsmöjligheter väldigt ofta.

Svinga lungt
Rolf och Britt-Marie Erlandsson
Fältvägen 9
82065 Forsa
0650-23517, 070-3345300
rolf.erlandsson@telia.com
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golf i Portugal

Hej
och välkomna till Husbilsklubben där det finns en hel del medlemmar som i likhet med er har upptäckt fördelen med kombinationen husbil och golf.
Under vintern har en förteckning sammanställts över svenska golfklubbar som välkomnar husbilar. Förteckningen med ca 260 golfklubbar går att kopiera, den ligger i "Golf Lounge" tråden "Golfklubbar med ställplatser" http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/197255 . I inlägg ett och längre ner i tråden finns ytterligare information.
Det går också att söka ställplatserna på Google Map med sökord "Golfställplatser".
V-backen ;)
 
Senast ändrad:
Toppen