• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golf i Italien

F

F.d. 1723

Guest
Sv: Golf i Italien

Hej Keias!
Vi åker till Italien i sommar för lite Vin och Golf äventyr.
Vad kostar Green-fe och Campingarna där sådär mellan tummen och pekfingret?
Har ni spelat på fler banor i Italien?
Mvh Christer
 
F

F.d. 52999

Guest
Sv: Golf i Italien

Hej
Ja vi har spelat på flera banor i Italien. På vardagarna är det nästan inget folk. I Grado mellan Bibione och Trieste ligger också en camping som har golfbanan rakt över gatan.Den heter Tenuta Primero. De större campingarna är dyra ca 30-45 euro. Men man kan ju fråga om man kan sova över på golfklubbens parkering.När det gäller vin så har ni ju hur mycket som helst att välja på i Italien.
Hälsningar Keias
 
Senast redigerad av en moderator:

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: Golf i Italien

Vi spelade på Circolo golf dellúgolino, strax utanför Florens, jättefin kuperad bana och vi fick övernatta på deras parkering, ganska dyrt m greenfee vill jag minnas. Så gott som ensamma på banan men helt plötsligt kunde det dyka upp några från ingenstans, italienarna brukar tydligen spela dom hålen som är roliga. Yvonne
 
F

F.d. 1723

Guest
Sv: Golf i Italien

Vi kommer att utforska Toscana och dess vinolingar i första hand, hoppas hitta en och annan trevlig golfbana oxå:).
Tror vi åker vecka 29 30 31
:mcride:
 

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: Golf i Italien

Vi spelade även på Lamborghini GK som ligger i den lilla orten Panicale, strax söder om sjön Lago Trasimeno. Det är en 9 hålsbana, ganska platt och ligger mitt i Lamborghinis vingård. Vi bodde på en camping som fanns i sjöns nordvästra hörn (minns ej campingens namn) o fick då % på greenfeen. Byn Cortona, strax norr om den sjön, är väl värt ett besök , där fanns nog inte en enda plan plats, alla gator lutar åt olika håll, vi tyckte den var mkt charmig.
 

luilom

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
12046
Medlemskap
2022
Sv: Golf i Italien

hej, jag är nybliven medlem.
Golf Plaisir har en så kallad Long Stay vid Garda sjön i byn Peschiera som heter Il Paradiso, vi var där 4 veckor i höstas och hade en lägenhet, åkte med privat bil, kostade ca. 11.000:- per pers. och fick spela obegränsad, banan var helt ok och mycket vacker, stundtals så hade man utsikt över garda sjön, man fick tillgång trådlös i klubbhuset "fungerade sisådär" ska undersöka om man skulle kunna ta in privat och i så fall vad det kostar med husbil, kanske någon annan vet det?
:)
 
Toppen