• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Goldschmitt luftdämpare

caysson

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2027
Jag har lite läckage på ena luftbälgen, jag har provat med däckfix , men det läcker lite ändå. Jag har försökt att hitta golschmitt luftdämpare i Tyskland, men har inte funnit rätt reservdelsbutik och priser. Nu vet jag att här i husbilsklubben finns det säkert någon som säger , att gå in på den sidan så finner du det du ska ha. Jag hoppas att någon kan ge mig några tips.
Mvh Caysson

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Goldschmitt luftdämpare

Jag har lite läckage på ena luftbälgen, jag har provat med däckfix , men det läcker lite ändå. Jag har försökt att hitta golschmitt luftdämpare i Tyskland, men har inte funnit rätt reservdelsbutik och priser. Nu vet jag att här i husbilsklubben finns det säkert någon som säger , att gå in på den sidan så finner du det du ska ha. Jag hoppas att någon kan ge mig några tips.
Mvh Caysson
-----------------------------------------------------------------

Hej caysson, jag ber om ursäkt i förväg för min kanske helt onödiga fråga :oops:.

Är du säker på att det är själva bälgen, men det har du kanske sett eller "bubblat" dig fram till och då behöver du inte alls bry dig om det här :).

Det är rätt vanligt annars att det "bara" är slangkopplingen i bälgen och särskilt om man har den varianten som är snabbkoppling. På den behövs det bara en mikroskada på slangens yta för att det skall läcka lite och irriterande. Sedan finns det nipplar som är vridbara och de kan också smygläcka.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 50069

Guest

På våran Dunlop var det ventilerna uppe vi instrumenten (de som man sänker trycket med) som var boven. Lite talk inne i luftkuddarna som följde med upp vid en trycksänkning gjorde att de smygläckte.

Vanligt enl.Bossing's, bara att skruva ut dom och blåsa rent med kompressorn, rengöra ventilerna (i värsta fall byta ut dem ) och TJOFF så funkar det förhoppningsvis igen:D

Fast du kanske är säker på att det är en bälg som är paj, du får du ta mitt inlägg som ett tips;)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Goldsmith hadde et parti med svake magnetventiler som begynte å lekke etter et par år. Denne sitter på rammen like ved kompressoren - et bytte krever litt ombygging.

caysson

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2027

Tack för alla tips. Det blir att ta foto på bälgen och maila till Tyskland och se om dem har bättre pris där. Jodå, jag pumpade upp tryck i luftdämparna och sedan smorde jag in bälgarna med såpavatten och ena bälgen vart det riktigt fina bubblor. Har provat med däckfix, men det var nog för många hål. Resept på såpavatten, jag tog ca 1 matsked diskmedel och resten vatten i en diskmedelsflaska, sprutade på bälgen och smorde in det med handen.
Mvh Caysson

Toppen