• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GODASTE ÖLET ???????

F

F.d. 12156

Guest
Eftersom dom så kallade finsmakarna bara ska briljera med sitt rödtjut som ska intagas till fisk och allt möjligt jox så kan väl vi riktiga grabbar ha en ölcirkel :D:D:D
Så för jämlikhetens skull så får väl jag hålla med ölreklamen för tuborg När smakar en tuborg bäst ?? VARGANG !!!!!!

Har vi några mer gossar i detta avlånga land som kan slå sig för bröstet och berätta vad ni gillar för öl
ska det vara 7,2 or eller 4,5 or el lätt öl vilket är det klart godaste :confused:eller ska det vara en singah från thailand ?????:confused:

VÅGA VÄGRA VIN LARVET ;) VI STOLTA GOSSAR OCH FLICKOR LÅT OSS VISA VINPIMPLARNA VAD SOM VERKLIGEN GÄLLER HÄR I SVERIGE.......
GE MIG EN ÖL
 
F

F.d. 27368

Guest
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Samuel Adams Black lager ligger just nu högst på listan .

Men jag älskar att göra special beställningar på bolaget , bara för att prova.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Tyskt öl :)Paderborner:) egen import. Gott billigt ljust. Rekommenderas verkligen.

Har provat Carlsberg BlackSort :p:p:pvilket skit till öl. Överreklamerat.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Hej
När ni passerar österrike/wien någon gång
smaka på Ottakringer Brauerei min smak.
sedan finns det många små lokala bryggerier som är kannon.
Skall vi starta en ölklubb ? Vi skaffar öl när vi är ute i europa.
Sedan träffas vi på en öl provar dag.På hösten Oktober/November
Pratade med bryggmästaren på Åbro en gång han menar att ölen smakar bäst
vid en alkoholhalt runt 5%.Va tycker ni.Jag tycker inte att det skall vara en efter smak
av sprit.
Mvh
Anton
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Den här hittade jag i skafferiet. Bästföredatum: 27.12.08, så det är väl säkrast att hälla ut den i vasken, eller?

Pragöl.jpg
 
Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Nej Jappe
Några månaders marginal gör nog inte så mycket.
Dom här, däremot är väl lite tveksamma. Vad jag vet har det inte bryggts mellanöl i Sverige sen 1976.
Calle
 

Bilagor

  • P3070086.JPG
    P3070086.JPG
    1,4 MB · Visningar: 2

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: GODASTE ÖLET ???????

På tal om bäst före datum.
Har ni någonsin druckit Ramlösa?
I reklamen så talar dom om hur vattnet tagit 70 år för att sippra ner till källan.
Sedan pumpar dom upp det, häller på flaska och sätter en bäst före datum.
Calle
 
F

F.d. 15832

Guest
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Gillar också Ottakringer m fl Österrikiska (kom ju med bröstmjölken), Tjeckiska ligger också i topp, men allra högst ligger just nu ett Italienskt öl som heter Baffo D'Oro.

Mvh
Rolle
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: GODASTE ÖLET ???????

Jag håller mig helst till svenska öl och då främst Falcon Export 5,2 %. Detta är utan tvekan den bästa törstsläckare jag vet.

Igår kväll borrade jag lite hål i betongväggen i källaren. Med damm i halsen var det helt underbart att få trycka i sig en Falcon, slank ner på ca 10 sekunder. Vad är det dom brukar säga...., ja just det, livskvalitet!

/Per
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: GODASTE ÖLET ???????

På min tid (förra årtusendet) drack vi Gösser på Kometen i Göteborg och trivdes bra med det. Även en och annan DAB (Dortmunder Actien Bier) slank ner på den tiden. Nuförtiden dricker jag oftast "medelklassvin i kartong", men funderar starkt på att återvända till ölen. Vad som hindrar mig från öldrickandet är risken för ännu större bula framtill.

Jappe
 
Toppen