• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Glastak / Kondens

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2025
Hej alla HBK´are !

En liten undran till er speciellt Renualt ägare.
Jag har fått kondens i glastaket, är det någon mer av er som upplevt / fått detta?
Ytter glaset är av glas, Inner glaset av plast, Har hört att den kombinationen inte är så lyckad....
Jag inbillar mig att eftersom jag fått in kondens i mellan rutorna så bör den vara någon form av "hål" i limningen?
Nu är bilen iaf. inlämnad på garantirep. Hos Husbilslandet som i sin tur skall anlita någon glasfirma för att se vad som kan göras.
Har undertiden fått låna en liten ståplats till husbil. Men det är god service tycker jag.
/ Frank

Sv: Glastak / Kondens

Hej!
Jag tror också att det har släppt i limningen. Jag hade det problemet i en husvagn och där byttes rutan ut och problemet var ur världen.

Tillbaka
Toppen