• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Givare

F

F.d. 25230

Guest
Hej är det någon där ute som vet vad givaren på bränslefiltret (sitter under filtret) har för funktion, mer än till lampan som varnar för vatten i filtret att göra. Är det bara denna funktion den är till bilen är en fiat ducato 95a 2,5

F

F.d. 25230

Guest
Sv: Givare

Hej igen i dag pratade jag med husbilslandets verkstad, dom förklara för mig att denna givare va bara för om man fick vatten i filtret, och då skulle man dränera alternativt byta filter.
Men eftersom en husbil i regel står länge framförallt på vintern ska man byta filtret varge vår och inte gå på tillverkarens rekomndationer, det kan ju ta ganska länge att komma upp i milen för byte av bränslefilter på en husbil, det va svaret jag fick, och att givaren är ganska dyr så de va inte värt att köpa en ny givare. OBS Detta gäller alltså inte dom nyare bilar som har comonrail insprut år 01-10 utan bara radpumpsdislarna utan databox :)

Toppen