• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Givare gråvattentank.

Per W

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
43223
Medlemskap
2025
Givaren har fler än två spröt. Har gjort dom men mätaren fungerar inte ändå. Går det att mäta på givaren om den är ok.
Sitter i en Dethleffs Advantage från 2010.
Någon som har ett tips?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det är ett vanligt fel! Det fastnar matrester på givarna/stavarna som sitter i tanken när gråvattnet skvalpar omkring i den. Detta gör att visningen av nivån blir fel. Det lätt att åtgärda genom att rengöra givarna men felvisningen brukar tyvärr snart återkomma.
Jag valde att ignorerade mätaren och tömde vanligtvis gråvattentanken i samband med att jag fyllde på färskvatten.

Per W

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
43223
Medlemskap
2025
Det är ett vanligt fel! Det fastnar matrester på givarna/stavarna som sitter i tanken när gråvattnet skvalpar omkring i den. Detta gör att visningen av nivån blir fel. Det lätt att åtgärda genom att rengöra givarna men felvisningen brukar tyvärr snart återkomma.
Jag valde att ignorerade mätaren och tömde vanligtvis gråvattentanken i samband med att jag fyllde på färskvatten.
Finns det något sätt att mäta att givaren fungerar?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Gör rent tanken och givarna och kolla när tanken är tom att mätaren visar noll. Fyll sedan på med vatten och se om mätvärdet ökar i motsvarande grad!

Toppen