F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ett tips för dig HarryHymer: Fotomuset i Osby
Ställplats finns i närheten.
Kul hobby. Kan undra hur många sådana skåp det finns i landet. Är där någon som har en film/disk till kameran jag ställt längst fram? Köper gärna en sådan. När jag går på tekniska museum som i Prag och Munchen så hittar man sina gamla favorit kameror på hyllorna där. Är man då gammal eller för gammal eller har man bara varit med länge nog.
Hej Harry Hymer,
det är inte särskilt svårt att gissa din hobby, förstår att du dessutom har en ansenlig mängd med fotografier och bilder liggande i motsvarande fina ordning.
Min svärfar lämnade efter sig en nästan lika stor samling. Funderar, sedan länge på, vad jag ska göra med samlingen. Det måste ju finnas ett gigantiskt fotoberg liggande i lådor och skåp nu när den digitala tekniken har tagit över diaepoken.
V-backen![]()
Det var en pärs att bara göra sig av med alla diabilder på djur och växter. Ingen ville ta hand om bilderna som låg i 58 runda diamagasin som jag, som tur var, till slut lyckades sälja på Blocket.
Av detta fick jag insikten att jag inte ska räkna med att någon i släkten är intresserad av att ta över mina bilder en dag. Alla kommer att ha nog besvär med sina egna.
Det märkliga var att han som köpte diamagasinen hörde av sig efter en tid och frågade om jag hade fler att sälja.
V-backen![]()
Kul hobby. Kan undra hur många sådana skåp det finns i landet. Är där någon som har en film/disk till kameran jag ställt längst fram? Köper gärna en sådan. När jag går på tekniska museum som i Prag och Munchen så hittar man sina gamla favorit kameror på hyllorna där. Är man då gammal eller för gammal eller har man bara varit med länge nog.
Vad fin du har gjort det för dem.
Hos mig ligger ca ett 30-tal film- och foto-kameror i olika kartonger på vinden och i ett av uthusen. Bl. a. en Linhoff och några lådkameror, en bälg-Agfa från 1920-talet Mamya och Zenith 3M, Agfa Silette osv. Enbart mina gamla Leicor min Leotax och en Arriflex 16SR får vistas i ett skåp i vardagsrummet. Egentligen borde jag gräva fram trotjänarna och ge dem en bättre och plats i tillvaron precis som du har gjort.