• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gim Duo gasnivåmätare

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Jag beställde denhär fabriksmonterad på min bil. En panel inne i bilen och en givare på varje flaska. Antar det är någon typ av ekolod. Har för sökt med den tyska manualen komma underfund hur jag ska mäta gasnivån i flaskorna, men inte lyckats. Någon som har detta installerat och fått det att fungera?

Hälsningar
Hans
 

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2024
Sv: Gim Duo gasnivåmätare

Hej
Jag har bara den "lösa" varianten som bara kan mäta en flaska i taget och denna är oerhört känslig för lite smuts och visar då Error i displayen.Min typ fungerar bara på stålflaskor enligt bruksanvisningen.
Den är också känslig om det är för stor temperaturdifferans på flaskan och mätaren men det kan ju inte vara fallet med din då den är monterad ständigt på flaskan.
Prova och gör rent på mätstället och se till att det är god kontakt med flaskorna.

mvh
Bengt
 
Toppen