• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Geting surr

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Hej i kvällningen, är det någon som vet hur man får bort ett geting surr från min dator, ljudet kommer och går och är väldigt irriterande. Jag tror det kanske är en annons på facebook. Tack på förhand

Åke

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Geting surr

Om det är en annons, vet jag inte hur du ska göra. Däremot så lät min förra hårddisk lite som en geting strax innan den kraschade.......

F

F.d. 4220

Guest

Beroende på webbläsaren, så stänger man av ljudet på olika sätt. Men om det är en Facebookannons, så är mitt tips att köra Chrome eller Firefox med adblock plugin. Det gör Facebook ren och fin. Dessutom blir man av med irriterande blinkblink på alla andra sidor också.

//Stefan

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Hej o tack för ditt tipps, men du jag kör på chrome men vet inte vad adblock plugin är och hur jag öppnar det.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Ibland kan en kabel ligga nära fläkten till processorn eller grafikkortets fläkt.

Även damm på fläktbladen kan ge upphov till surr. Då även de fläktar som kan sitta i datorlådan och nätaggregatet.

Om datorn står varmt eller nära en vägg och får svårt att suga in luften så kan fläktljudet öka sporadiskt då den behöver mer luft.

Tusan, nu har jag gjort det igen. Läst en post alldeles för snabbt och slarvigt :oops:.
Det stod ju att det troligen var en annons i webbrowsern. Alltså inte ett fläktsurr.
Sorry.

Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest

Det är ett tillägg som man installerar i webbläsaren. Eftersom du inte skrev vilken du använde, gick jag inte in på hur man gjorde.

Men iom att du redan använder Chrome, så blir det lättare.
Klicka på denna länken: Adblock och välj installera.
Klart. Nu får du en mycket trevligare surfupplevelse och kan till och med besöka Aftonbladet utan att störas för mycket!

En sak att tänka på bara. Det finns siter som blockeras helt eller delvis av AdBlock fast du kanske vill se den (som Morningstar exempelvis). Om du tycker att du borde kunna se mer, så klicka på Stoppknappen med en hand på vid adressfältet och välj "Pausa adblock". Ladda om sidan och nu kan du se allt.
Om det är så att den blockerar för mycket på dessa sidor kan du ta alternativet
"Kör inte på denna sida" alternativt "Kör inte på denna domän".

//Stefan

För övrigt så håller jag med om att det kan vara fläkten som låter. Inget ovanligt. Men om ljudet kan härledas till viss webbsida, så lär det ju ha med den att göra - det finns sidor som har ljudillustrationer, vilket jag tycker är oerhört irriterande...
Oavsett det så innebär AdBlock ett lyft för surfningan. :)

Senast redigerad av en moderator:

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Tusen tack, det fungerar nu, ingen geting, det är otroligt mycket kunskap som finns i denna klubb, det är bara att vara tacksam.

Senast ändrad:
Toppen