• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genom vindrutan

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Genom vindrutan

Klart att det är Norge, men tyvätt så finns det allt för många höger och vänstersvänger för att bilden skall vara vägledande.
 

fredrik123

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026
Sv: Genom vindrutan

Visst är det Vildmarksvägen :)
Om man kikar lite noggrant så ser man räddningskasunen som står strax nedanför krönet.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Genom vindrutan

Inte om man har en bil över 3,5 ton, då får man oftast ställa sig bakom hela kön av långtradare i Tyskland, mer och mer samma sak i Frankrike, eller köra under 80 km/t i Danmark...

Precis hemkommmen till Sverige igen efter Frankrike, Schweitz, Tyskland och Danmark.
jyrki
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Genom vindrutan

Fick av en Berlinare ett tips om hur man skulle veta om man var i gammla öet eller väst Berlin, jo i östBerlin var alla övergångsställen gubbe med hatt men i väst utan hatt.
men nu var detta i Zell i Moseldalen och det var definitivt i Väst, så din kompis hade nog svårt med kompassen, eller så hade de köpt en skylt från öst :yes:
 
J

Jarn

Guest
Sv: Genom vindrutan

Inte om man har en bil över 3,5 ton, då får man oftast ställa sig bakom hela kön av långtradare i Tyskland, mer och mer samma sak i Frankrike, eller köra under 80 km/t i Danmark...

Precis hemkommmen till Sverige igen efter Frankrike, Schweitz, Tyskland och Danmark.
jyrki

Nja, riktigt så illa är det inte jag får lov att köra i 100 km/t med min 4 tonnare i Tyskland.
När det är omkörningsförbud för lastbilar är det oftast med tilläggstavla att det gäller över 7,5 ton
 

LGT45

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
5048
Medlemskap
2024
Sv: Genom vindrutan

Några resminnen-

1. Cres, på väg mot färjan till Brestova.

2. Nedför Grossglockner

3. Snöchock på väg ut ur Felbertauern tunneln

Leif T.
 

Bilagor

  • PICT0486.JPG
    PICT0486.JPG
    519,6 KB · Visningar: 50
  • PICT0536.JPG
    PICT0536.JPG
    759,3 KB · Visningar: 59
  • PICT0917.JPG
    PICT0917.JPG
    1.004,3 KB · Visningar: 56
Toppen