• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genom vindrutan

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Örnäs camping, Åmål.
Bonus info.
Campingen drivs sedan oktober av kommunen i väntan på att förhandlingen med ny arrendator blir klar, gissat klart innan årets slut.
Nya arrendatorn är tänkt att ta hand om campingen, gästhamnen och tankstationen, ställplatsen på Måkebergsplan och vandrarhemmet.
/GB
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Nästan så man får ta till skämskudden och tillstå, att man varit här...,
Men måndag till trots och ännu inga pensioner eller barnbidrag utbetalda,
så var lediga platser redan "slutsålda" låångt före lunch,
som allt annat här i Ullared.
Det där med > 4m..., nä det tar vi upp i nån annan tråd. :msn_wink:


IMG_5077.jpg
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Nästan så man får ta till skämskudden och tillstå, att man varit här...,
Men måndag till trots och ännu inga pensioner eller barnbidrag utbetalda,
så var lediga platser redan "slutsålda" låångt före lunch,
som allt annat här i Ullared.
Det där med > 4m..., nä det tar vi upp i nån annan tråd. :msn_wink:


Visa bilaga 216887
Du behöver inte skämmas ,ska det vara frid i förhållandet och i husbilen måste man ge och ta
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Nästan så man får ta till skämskudden och tillstå, att man varit här...,
Men måndag till trots och ännu inga pensioner eller barnbidrag utbetalda,
så var lediga platser redan "slutsålda" låångt före lunch,
som allt annat här i Ullared.
Det där med > 4m..., nä det tar vi upp i nån annan tråd. :msn_wink:


Visa bilaga 216887
Det är väl menat som en vanlig parkering i anslutning till varuhuset. En bit bort finns en camping samt ca 1,5 km bort finns en ställplats och på båda dessa ställen har man gott om utrymme för att "campa"
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
1CA6F13C-E8FB-4E6D-8B05-D16467B063A4.jpeg
Nej, vi har inte parkerat vid kryssningshamnen i Grisslehamn. Inte heller Gröna Lund eller Liseberg, de har stängt för säsongen.

Det här är en gammal bekant, Westerqvarn som lyser upp för oss båda husbilar från Norrland, som är de enda besökarna här ikväll.

Tommy
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Visa bilaga 216927

Nej, vi har inte parkerat vid kryssningshamnen i Grisslehamn. Inte heller Gröna Lund eller Liseberg, de har stängt för säsongen.

Det här är en gammal bekant, Westerqvarn som lyser upp för oss båda husbilar från Norrland, som är de enda besökarna här ikväll.

Tommy
Bara som info. Så här såg det ut förra året vid samma tid.F6FAF89A-F600-4217-8ECE-248BE9040058.jpeg
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Hej min namne roligt att se att ni är på väg söderut, tyvärr blir det bara drömmar för mig i fortsättning.
Å andra sidan slipper ni ju att bli förväxlade med "Go soft" :cool: .
Ja för nionde gången om vi räknar med våran träff i El Rocio som var riktigt lyckat. Även om det blev lite tokigt flera gånger senare, vi blev ju förväxlade på flera ställplatser och campingar :D
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
40247D68-753B-4B11-A2BB-F6C6AC7C2F17.jpeg
Ställplats Lagunen i Limhamn den 14/10-21 kl 09.30

Kallt, blåsigt, cirka 20 bilar, varav 15 tyska, 1 holländsk, 1 italienare, 1 finländsk och 2 svenska bilar, varav 1 HBK’are.

Nu nämner jag inte medlemsnumret, eftersom jag läst här på Forumet att det finns onda individer som kollar sådant och sedan åker till den semestrande husbilistens hem och tömmer det!! ;)

Tommy
 
Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Visa bilaga 216964
Ställplats Lagunen i Limhamn den 14/10-21 kl 09.30

... 1 HBK’are....;)

Tommy
Är du säker på att det var en HBK:are. De allra flesta resenärer, med HBK-dekaler på sina bilar, som jag har kontaktat på olika husbilsplatser, har till min besvikelse inte varit medlemmar utan har fått dekalerna med på köpet när de köpte husbilen.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Är du säker på att det var en HBK:are. De allra flesta resenärer, med HBK-dekaler på sina bilar, som jag har kontaktat på olika husbilsplatser, har till min besvikelse inte varit medlemmar utan har fått dekalerna med på köpet när de köpte husbilen.
Skojade lite, vi var två svenska bilar, en var HBK-medlem, vem tror du att det var?

Tommy
 
Toppen