• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Geni?

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Jag håller också på o släktforska. Har hållt på i lite då o då i över 10 år. o nu e jag igång igen. Tyvärr så har det försvunnit info fr datorn. (Har det på papper)

Jag har jobbat i Disgen. o jag har slarvat bort programet. men nu såg jag att det finns nåt som heter geni.se. är det nån som vet hur det fungerar?
Vem kan komma åt mina uppgifter?

Eller om det finns nåt annat program som är bra o lätt tillgängligt?

/Cecilia (som har Genealogisk feber:twitcy:)
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Geni?

Den enda begränsningen är att man får en påminnelse om att registrera programmet.
350:- skr är vad det kostar att registrera. Har själv använt programmet sen det kom
för ca 14 år sen.
/Mats
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Geni?

Upptäckte att man inte kommer åt kalendern.
Disgen har varit bra för den har koll på vart orterna ligger. man letar upp dom i en lista. ibland är det svårt att veta vilket kommun eller tom landskap det ligger i. o då vet programmet det. verkar inte finnas i MinSläkt eller?
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Geni?

Det är möjligt att man inte kommer åt almanackan i oregistrerat program.
Jag använder Cd´n Svenska Ortnamn för att hitta orterna.
/Mats
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Geni?

Jag använder Genline.se och är mkt. nöjd med det.
Genline :: Släktforskning på Internet
Rosenberg, Geografiskt-Statistiskt Handlexikon öfver Sverige 1878-1880 är ett känt begrepp bland släktforskare. Finns att köpa hos Genline som CD-skiva.

Kerstin
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Geni?

Vill du ha ett billigt och bra program så rekomenderar jag programmet MinSläkt. Kan laddas hem och användas direkt, för att kunna använda det fullt ut så får man köpa en licens ca:300 tror jag.
Håll reda på din släkt med MinSläkt !
Bertil HBK556
 
Toppen