• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GEMYTLIGA DANMARK

slutseglat

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
4843
Medlemskap
2024
Nu har vi avverkat vår försommarsemester. Det blev en tur genom Danmark, Tyskland och Frankrike. Målet med resan var att köra vinvägen genom Alsace och prova vinerna.
Allt fungerade bra ända tills vi kom in i Danmark på hemresan. Stannade för att tanka på en Shellstation. Det kom ingen diesel så jag kontaktade personalen och fick reda på att eftersom jag hade en utländsk nummerskylt så ville han ha körkortet. Hämtade körkortet och visade honom det, men det räckte inte, det skulle ligga hos honom medan jag tankade. Blev riktigt förbannad och åkte därifrån utan att tanka. Blev lite nyfiken på om det fungerar så i Danmark så jag stannade på nästa tapp som också var en Shellmack.
Gick in och frågade om jag skulle lämna körkortet för att få tanka, men det behövdes inte. Hon förklarade att många ungdomar sticker utan att betala. Detta var för mig ytterligare ett bevis på Danskarnas snorkighet. kommer i fortsättningen att tillbringa så lite tid som möjligt i Danmark. Är det bara jag som inte känner mig välkommen i Danmark??
 
O

Ola o Kerstin

Guest
Sv: GEMYTLIGA DANMARK

Kom hem i förra veckan efter en resa genom Sverige, Danmark, Tyskland till Polen t/r. På väg till Öresundsbron tankade jag utanför Lund, där måste man gå in på macken och betala i förskott, det gäller alltså att veta hur mycket som ryms i tanken. Det är samma system som i Ryssland för 30 år sedan. På hemvägen, via Helsingör-Helsingborg, tankade jag i Ödeshög, där var också pumparna för kassabetalning stängda, men kortbetalning fungerade fast kortläsaren hängde lös och ett gäng ungdomar var väldigt påträngande, tror dom pratade arabiska. I Danmark var det däremot inget problem att tanka och ingen störande mobb omkring heller. Vart är Sverige på väg? Stod på stellplatzer i Tyskland och Danmark, men det kan man glömma i Sverige, alltför osäkert numera.

Hälsn, Ola o Kerstin
 
Toppen