• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GDS-tvätt för husbil

F

F.d. 25270

Guest
Vet någon om det i norra storstockholmsområdet finns en tvätthall där man kan tvätta husbilen själv.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

rsaanro

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6706
Medlemskap
2025
Sv: GDS-tvätt för husbil

Vid JET macken i Sundbyberg (mitt emot Solvalla) finns en GDS anläggning där jag brukar tvätta min husbil. OBS! Maxhöjd 3.0 meter.

Koordinater N59 22 07,76 E17 56 34,74

Robert

Senast ändrad:

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Det finns en i Tumba, var där med personbil men den kändes mycke hög.
En utomhus tvätt,
Mvh
Skoogis

F

F.d. 25270

Guest

Saknar visum till söderort, det var därför jag frågade om norra storstockholm.
Tack i alla fall.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

LGT45

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
5048
Medlemskap
2025

Sommartid, utomhus på Tegeluddsvägen -ST1 bensin - vid Frihamnen.
där tvättar jag av efter varje utflykt innan jag parkerar. Det är alltid trevligt att
starta upp med rent fordon. :)

Leif T.

H

Heddan

Guest

Hej det är min kompis och granne som har det många taxi tvättar där jag ska kolla höjden men jag tror att det är inga problem.

F

F.d. 25289

Guest

Ställer samma fråga när det gäller Uppsala området.

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Hej..

Jag har samma problem, husbilen är strax över 3 m och går inte i de utomhushallar som finns idag. Jag har löst problemet så här, Jag ringde innehavaren och han tyckte det var helt ok. Jag ställer husbilen på tvären utanför boxen på en lämplig gavel. På
någerlunda nya tvättboxar är det en längsgående ränna en halv m. framför boxarna
för spillvatten som går längs hela boxraden, vilken samlar upp det vatten som hamnar utanför boxen. Först tvättar jag ena sidan på husbilen, vänder den och tvätta andra sidan.. detta har fungerat mkt bra bl.a på tvätten på industrigatan i Malmö.. Det förutsätter dock att det finns ledig plats utanför sista boxen..för 1/3 av husbilen..
Lycka till
Libom

F

F.d. 58622

Guest

Hej!

Tvätten vid Jet Solvalla klarar lite drygt 3 m, men ej 3,20 m. Tar bilen i två omgångar eftersom det är parabolen som är högst. Kör in in, tvättar, backar in och tvättar resten.
Blir lite vått en meter utanför tvättplatsen, men ingen som protesterar.

Hälsningar
Hans

Toppen