Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har också en sådan och den sitter uppe på väggen i sovutrymmet. Det är alltså en varnare för kolmonoxid som är en oorganisk gas. Det som allmänt kallas gasvarnare varnar för gasol och andra organiska gaser, inklusive så kallade knockoutgaser om man skulle vilja skydda sig mot dessa. Dessa gaser är tyngre än luft och sensorn till varnaren ska alltså placeras lågt men inte på väggen vid golvet där det uppstår luftfickor som bromsar gasens spridning.Kan detta vara något ? Vi har en sådan placerad lågt vid sängen.
![]()
Kolmonoxidlarm - Gaslarm
Kompakt kolmonoxidlarm som mäter förekomsten av kolmonoxidgas (kallas även kolos, koloxid- eller CO-gas). Kolmonoxidgas är en doftlös giftig gas som är väldigt svår att upptäcka. Inbyggd display visar koncentrationen i luften (ppm) samt även högsta mätta kwww.kjell.com