• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GasStop

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Är osäker på vad du menar, men slangbrottsventilen ska stänga om en koppling släpper eller om en slang brister av någon anledning, t.ex. vid en olycka, och det blir ett plötsligt större utsläpp.
Ett mindre läckage "tar inte" slangbrottsventilen....

Visa bilaga 204861
Helt rätt! Nu ser jag att jag skrev lite slarvigt :oops: Ber om ursäkt!
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.703
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Har båda delarna råkade ut för att krocksensorn löst ut när åkt på småvägar i Frankrike kom till en rondell med trettio skylt blev ett hopp märkte inget förrän jag skulle laga mat gasol slut lyckades få tag på en fransk flaska kosta bara 120 kr var nog hyra fick skriva på ett papper men kunde inte förstå eftersom hon skulle ha adress men inget funkar efter en kall natt åkte till en husbilsverkstad och killen bara trycker på knappen och allt funkar det var krock sensorn som löst ut i gubbet franska glasflaskanhar jag kvar har nu satt in tank
 
Toppen