• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gaspådrag fiat .

• Startad av Startad av F.d. 7747
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 7747

Guest
Hej vi har ett problem som vi brottas med just nu min kompis och jag kanske finns det någon inom klubben som varit med om nåt liknande ?
PROBLEMET YTTRAR SIG ENLIGT FÖLJANDE NÄR DU STARTAR BILEN SÅ RUSAR MOTORN UPP PÅ FULLVARV OCH STRYPS AV VARTALSREGULATORN FÖR ATT SEDAN DÖ , BILEN ÄR FÖRSEDD MED FARTHÅLLARE OCH KOPPLAR MAN IN DEN SÅ HÄNDER SAMMA SAK , ANTINGEN STRYPS DEN AV VARVTALSREGULARORN ELLER OCKSÅ STRYPS DEN OM DU TRAMPAR NER BROMSEN .
Vet inte om det är någon som varit med om samma sak men om så är fallet skulle det vara tacknämligt om ni hörde av er .
Kan väl tillägga att motorn är en 2,8 liters comon-reil motor med elektriskt gasreglage .:swoon:Rulla Lungt Och En Trevlig Påskhelg Önskar Vi Er Alla I Vårt Avlånga Land .
RuneB och Anitha .

Sv: Gaspådrag fiat .

Hej det är ganska enkelt å kolla på gaspedalens vridport sitter en kontakt har du tur så är det bara å dra isär kontakterna å trycka dit bilens orginalkontakt
för att testa har för mej att den lilla burken som omvandlar signalen till farthållaren har en säkring kan vara den som gått,
Häls Mikael o Carina

ps har för mej att boxen kallas interfacebox

Tillbaka
Toppen