• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gaspådrag fiat .

F

F.d. 7747

Guest
Hej vi har ett problem som vi brottas med just nu min kompis och jag kanske finns det någon inom klubben som varit med om nåt liknande ?
PROBLEMET YTTRAR SIG ENLIGT FÖLJANDE NÄR DU STARTAR BILEN SÅ RUSAR MOTORN UPP PÅ FULLVARV OCH STRYPS AV VARTALSREGULATORN FÖR ATT SEDAN DÖ , BILEN ÄR FÖRSEDD MED FARTHÅLLARE OCH KOPPLAR MAN IN DEN SÅ HÄNDER SAMMA SAK , ANTINGEN STRYPS DEN AV VARVTALSREGULARORN ELLER OCKSÅ STRYPS DEN OM DU TRAMPAR NER BROMSEN .
Vet inte om det är någon som varit med om samma sak men om så är fallet skulle det vara tacknämligt om ni hörde av er .
Kan väl tillägga att motorn är en 2,8 liters comon-reil motor med elektriskt gasreglage .:swoon:Rulla Lungt Och En Trevlig Påskhelg Önskar Vi Er Alla I Vårt Avlånga Land .
RuneB och Anitha .
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Gaspådrag fiat .

Hej det är ganska enkelt å kolla på gaspedalens vridport sitter en kontakt har du tur så är det bara å dra isär kontakterna å trycka dit bilens orginalkontakt
för att testa har för mej att den lilla burken som omvandlar signalen till farthållaren har en säkring kan vara den som gått,
Häls Mikael o Carina

ps har för mej att boxen kallas interfacebox
 
Toppen