• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gasolpriser idag

Kan man tänka sig att Husbilsklubben gör en central upphandling t.ex via något bensinbolag. De priser som finns i detta forum kan inte alla ta till sig. Jag bor i Mariestad och där finns inte vad jag vet några priser ni talar om.

Inte i Gävle heller , fick ned priset till 350kr hos swea energi om jag uppvisar medlemskort i HBK.

Så jag håller med dig om detta men kanske inte så intressant i denna del av landet.
/pelle
 
L

linde

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Tankat i Strängnäs idag. 18.32 /kg vid tankning av Alu-gas behållare. 39kr /kg vid påfyllning av tysk behållare
Trevligt bemötande, rekommenderas
 

susbil

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11767
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Bytte min tomma P11 på Rusta i Ängelholm. De samlar in P11 flaskor och du får en PK10 kompositflaska i stället. Pris 399 för:- byte till fylld flaska.
 
F

F.d. 30223

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Blir snurrig på det här med gasolflaskor.
Är det så att om man har en kompositflaska är man låst till den leverantören t.ex. AGA?
Men inte om man har stål eller aluminium t.ex. P11.
Har man P11 kan man byta på AGA återförsäljare eller Primagaz ) som generellt är billigare).
Det känns som AGA försöker boxa in sina kunder så mycket det går och Rusta går i deras ledband genom att erbjuda (billigaste AGA gasolen, men inom en viss radie från butiken)
Är allergisk mot sådant och värdesätter därför mina p11:eek:r högt.
Vill inte riskera att vara tvingad att byta på en bensinmack till hutlöst pris om det finns en campingbutik bredvid som har Primagaz.
Eller har jag missförstått?
 
F

F.d. 17409

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Sist jag frågade på Rusta fick jag höra att de har lagt ner sin prisgaranti.
Så det finns sällan någon anledning att köpa från dem, i åtminstone nedre halvan av Sverige finns det andra på nära håll som är billigare.

Rusta (och Hornbach) är väl också de enda som är kinkiga med vilket märke man har på sin inbytesflaska.
Rusta tar som sagt bara emot AGA, och Hornbach har egna flaskor.

Annars har jag inte upplevt några problem med inbyte hos andra. På t ex Bauhaus går det bra att komma in med en PC10 och få en PK10 tillbaka (eller vice versa).

Vill du dubbelkolla kan du ju ringa in till några av de ställen som brukar rekommenderas här och höra vilken policy de har.
Här finns en bra överblick:
Gasolpriser.se .::Gasolpriser::. "För bästa gasol priset"
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Tack för tipset. Var i Åhus finns "Gasbutiken" ? /Björn

Från Åhus kör du på Flötövägen ca 2-3 kilometer håller koll efter vägskylten som visar in dig till vänster på en grusväg. Ytterligare ca 300 meter är du framme. Ligger innanför ett stort plank. Man får nästan uppfattning att dom blivit utslängda på slätten för sin explosionsrisk. Kolla vågen, där sitter HBK loggan mitt på.

Mvh
larsemil
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Kanske en varning på plats
I går var jag nog med om att få betala världsrekordpris när jag bytte en P 6 aluminiumflaska i Gamleby. På Preem-macken fick jag betala 545 kronor för bytet.
Killen på macken kollade i sin lista och påstod bestämt att han ville ha 545 kronor.
Det var bara att betala, om jag ville ha gasol.
Rolf i Gullspång
 
Toppen