• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

R

Roffe T

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Hej Crystal.
Jag bytte till mig en 6kg aluminium innan vi drog mot Spanien i sep-11.Specielt för att ha till grillen.Så det finnes.
Ha det från Roffe T.:msn_wink:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.071
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Undra om Rustas Prisgaranti på Gasol gäller även 2012?
Då skall Absolut Rusta i Borås få ett besök av mig gällande att Josefssons o LDV säljer för P11 för 295:-

Vägbeskrivning enl. Google från dörr/Dörr: 46,1 km, 33 min väg 27/väg 40
Rustas Gasolpris i Borås:
 

Bilagor

  • IMAG0140.jpg
    IMAG0140.jpg
    1,4 MB · Visningar: 17
F

F.d. 4569

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Hej!

Det har varit dåligt med prisuppdateringar för Stockholmstrakten, så jag tänkte posta vad jag fått fram.

OBS att jag kör med PC5, men ni kan ju se på prisskillnaderna, det framgår ungefär vilka som är billigast.

Mälarcamp Upplands Väsby:
P11/PA11/PC10 295kr, P6/PA6/PC5 225kr, P19 600kr

Hornbach PK10 295 kr, PK6 225 kr (endast deras egen flaska "Global Gas", de tar inte emot några andra flaskor)

Spånga Järn: PC5 270 kr

Fogas Älvsjö, PC5 310kr

Svensk Camping, Bandhagen: PC5 345 kr. Specialpris P11 PA11 PK10, 349 kr)

Cabby Center Järfälla: PC5 395 kr

Norrgas Gävle (gratis utkörning i Mälardalstrakten enligt annons på Blocket): OBS ej inbyte i dagsläget! Men PK6 flaska + gasol kostar 800 kr

Rusta Barkarby: PC5 319 kr -prisgaranti.
Sä här funkar prisgarantin: de matchar billigaste pris inom 5 mils radie mot uppvisande av konkurrentens annons/webbsida eller motsvarande, man behöver alltså inte kvitto från konkurrenten. Personalen i Barkarby förskte kollra bort mig genom att påstå att man måste åka till den Rustabutik som ligger närmast konkurrenten, men deras egen skylt är entydig med att man kan köpa på vilken Rusta som helst, och hänvisa till alla konkurrenter inom 5 mils radie.
Man får ingen "belöning" eller procentuellt avdrag, de drar bara av mellanskillnaden. Den enda fördelen jämfört med att handla hos konkurrenten är att det kan vara kortare att köra till Rusta än till "billiga husvagnsfirman".

Jag har hört ryktas om att Bauhaus också har gasol med prisgaranti och dessutom 12% "belöning" om du hittar någon billigare, men när jag ringde dem i Barkarby visste de inte ens om de sålde gasol.

Jag hittade två äldre trådar med ytterligare ställen in Stockholmsområdet (Vallentuna, Täby Kyrkby, Haninge, Bålsta etc). De ligger för långt från mig, så jag kollade inte deras priser, men med femmilagarantin kan det ju ändå vara intressant att veta om de är billigare än Rusta:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t39991/
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/96874

Tipsa gärna om andra i Stockholmstrakten med konkurrenskraftiga priser.


Gasolfyllarna öppnar snart en till station i södra sthlm. Mer information kommer på hemsidan och facebook när allt är klart.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Undra om Rustas Prisgaranti på Gasol gäller även 2012?
Då skall Absolut Rusta i Borås få ett besök av mig gällande att Josefssons o LDV säljer för P11 för 295:-

Vägbeskrivning enl. Google från dörr/Dörr: 46,1 km, 33 min väg 27/väg 40
Rustas Gasolpris i Borås:

En undran! Säljer inte Rusta gasol i PA11?

JOE
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Byte P11 i Köping hutlösa priset av 474 kr ingen påfyllnad finns.

Nån som vet något billigare ställe i närheten ? Helst där man kan fylla upp de flaskor man har.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.505
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Senast ändrad:
Toppen