• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser i sverige

Magnus.F

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
9644
Medlemskap
2024
Hej alla tänkte att föröka att starta någon form av lista på gasolpriser.
jag tänkte att vi skulle föröka hjälpas att lägga in priser i denna tråd tänkt något som så här

  • Datum för prissättning
  • Stad
  • Var
  • Pris P11 PC10
  • om dom fyller eller bara byter
hoppas att vi kan hjälpas åt med detta
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Gasol priser i sverige

Se till att du får moderatorrättighet till denna tråd, så att du kan radera irrellevanta inlägg. (och flytta det du skrev här ovan till första inlägget...

Och för att hålla mig till ämnet:
12-05-09
Göteborg och Kållered
Rusta
Pc10 270 kr - P11 290 kr


12-05-02
Kinna
Svetskompaniet
PC10 342kr

//Stefan
 
J

jibo01

Guest
Sv: Gasol priser i sverige

Hej
Bytte tuber hos Lööfs i Karlstad den 13 juni
Betalade med rabatten dragen
P6 = 287 kr
P 11= 333 kr
PK 10 =312 kr
 

Funkman

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
3519
Medlemskap
2021
Sv: Gasolpriser i sverige

Hejsan. Jag var och fyllde mina tuber hos Abc-gasol i Vallentuna.
Han tar 250:- oavsett tub för 10 kg eller 11 kg gasol.

14 juni-2012
Abc-gasol i Vallentuna ; Okvistavägen 11 186 41 Vallentuna tel.08-7327400
Fyller alla sorts tuber
250 :- för 11 eller 10 kg.
Ring innan, han är ute och levererar tuber till företag ibland.


/Lars-Åke
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Gasol priser i sverige

Åhus
Fyllt upp vår Alu-flaska idag 7.50/liter:)
Grattis!
Med det priset så blir det totalt 82,50:)-) för att fylla en tom 11kg gasolflaska, för du avser väl inte 7,5 liter!
Tyskar och andra lågprishandlare kan uppenbarligen slänga sig i väggen!

/ Grattis Lasse & Fia till ett verkligt bra inköp, hoppas bara att detta pris gäller alla oss andra också!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Gasol priser i sverige

Grattis!
Med det priset så blir det totalt 82,50:)-) för att fylla en tom 11kg gasolflaska, för du avser väl inte 7,5 liter!
Tyskar och andra lågprishandlare kan uppenbarligen slänga sig i väggen!

/ Grattis Lasse & Fia till ett verkligt bra inköp, hoppas bara att detta pris gäller alla oss andra också!

För oss som har tankflaskor är det vanliga att man anger enheten till liter. Då brukar det kosta mellan 7-10 kr/litern. Ex Preen LPG i Nacka
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Gasol priser i sverige

Grattis!
Med det priset så blir det totalt 82,50:)-) för att fylla en tom 11kg gasolflaska, för du avser väl inte 7,5 liter!
Tyskar och andra lågprishandlare kan uppenbarligen slänga sig i väggen!

/ Grattis Lasse & Fia till ett verkligt bra inköp, hoppas bara att detta pris gäller alla oss andra också!

Gokväll

7.50 per liter blir ca 15:- kilot.( ca 2 liter/ kg)
Alltså ca165:- för en P11:à.

Hejs
Claes 105
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser i sverige

Ja då är det per automatik dags för ny fråga (eftersom olika gaser tydligen jämförs prismässigt), har LPG-gas samma energiinnehåll som gasol, eller är det skillnad?

Vad kostar en 11 kg påfyllningsbar LPG flaska i inköp?
/ Bengt
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Gasolpriser i sverige

Jag köpte min på JR Larmcenter för 3800. I Hamburg på Gasfrau kostar den ca:1900. När jag fyller i Eskilstuna tar dom samma gas till både tankflaskor och P11
DSC_0108.JPG

Gasol
Gasol är ett svenskt handelsnamn för ett gasformigt bränsle som består av lätta kolväten som propan och butan. Den internationella benämningen är LPG (Liquefied Petroleum Gas). Gasol eller Propan och Butan används i stora mängder inom raffinaderi industrin samt petrokemin som råvara, i tillägg används i Sverige ca 400.000 ton gasol som energi inom i första hand industrin. Gasol levereras i huvudsak med järnvägstankvagnar eller tankbil, men även i förvaras i flaskor i flytande form.

Gasol tillverkas i första hand vid gasterminaler för framställning av naturgas, produktion från petroleum sker också. Huvudsakligen används gasol för energiändamål i industrin på grund av sin effektivitet och enkelhet i hanteringen. Gasol används också i situationer där det inte finns tillgång till elektriska nät, till exempel i husvagnar, i glest befolkade områden och inom militären. I industrin används gasol som bränsle för värmnings- och värmebehandlingsprocesser och som bränsle till inomhusgående truckar.

Under namnet motorgas används gasol som fordonsbränsle. Ska inte förväxlas med fordonsgas. Största leverantören av gasol i Sverige är Statoil[1]. Andra stora leverantörer i Sverige är AGA, Shell,
 
Senast ändrad:
F

Folke Eriksson

Guest
Sv: Gasolpriser i sverige

Hej

Varit i Sollebrun,mellan Trollhättan och Alingsås, i maj månad. Där byter man PA 11 för 279:-s sek

Hälsningar
Folke & Yvonne
 
Toppen