• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolkylskåp fungerar inte på gasol, 12V eller 220V

F

F.d. 9480

Guest
Plötsligt slutade kylskåpet fungera?! Jag har vänt det fram och tillbaka några gånger men inget händer?
Det fungerar inte på gasol eller 12 v eller 220v
Vad kan det vara som är fel??
 
F

F.d. 4018

Guest
Sv: Gasolkylskåp fungerar inte på gasol, 12V eller 220V

Jag antar att du har ett s k AES-skåp (automatic energy selection) från Dometic. Till vänster innanför den undre "vädringsluckan" på bilens utsida finns ett svart plastlock, och därunder finns om jag minns rätt ett antal säkringar. Kanske har du redan kontrollerat dessa.
Jag har ett likadant skåp och det slutade fungera en gång för flera år sedan. Då fick jag rådet att vända det uppochned. Jag gjorde så, det fick stå uppochned i kanske en halvtimme. Man kunde då höra små ljud från skåpet, som svagt kluckande vatten. När ljudet slutligen upphörde så vände jag skåpet rätt igen och kopplade in det. Denna åtgärd gjorde i alla fall susen den gången.

Lycka till!

Janne S.
 
Toppen