Carthagofrik
FD HBK Medlem
Har ett utvändigt uttag men behöver tipps på en bra grill någon?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har det här grill från jula Art.nr: 761020 ...väger inte mer en 5 kg
Gasolgrill med en brännare - Jula AB
Julas är den enda som jag hittat som har varmhållninghylla (perfekt när man grillar olika rätter som tar olika lång tid), saknar sidobord men fortfaranden den bästa jag hittat hittils.
Fler förslag (varmhållninghylla + sidobord hade varit perfekt)
Peter![]()
En fördel med Jula grillen är också att den är gjord av plåt så kyls det ner väldigt fort efter användning.. nackdel är att de är lite för låg att ha på marken och för stor på bordet...Vi har gjord avtags bara förlängning till ben att den har "stå"höjd om man vill.
Har du en bild på benen ?
Peter![]()
Benen är gjorda av homogen plast som min bror fixade genom sitt jobb ...svarvade det till rätt dimension att det passade in i grillbenet ,men det är onödigt tunga...går lika bra göra av trä eller aluminiums rör. Grillgallrets höjt blir i mitt fall 60cm från marken....förlängningen är 30cm.
Visa bilaga 67251
Visa bilaga 67253
En Weber Q120 med hopfällbart benstativ + utfällbara sidobord använder vi och är fruktansvärt nöjda, lagar nästan all mat på den.
Vi har även stekbord till den så till frukost brukar det bli ägg och bacon!
Hälsningar Mattssons![]()
Vi har en likadan är nöjd vi grillar nästan året omPrecis, det läggs ovanpå gallret.
Sen använder vi en liten gasflaska, men det finns ju också koppling att köpa, så man kan använda flaskan man har i bilen om man vill det!
Mvh Åsa
Tack mattson tror jag väljer din lösningPrecis, det läggs ovanpå gallret.
Sen använder vi en liten gasflaska, men det finns ju också koppling att köpa, så man kan använda flaskan man har i bilen om man vill det!
Mvh Åsa