• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolgrill

Helen

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Kumla
HBK-Nr
27009
Medlemskap
2024
Vi har planer på att skaffa gasolgrill och önskar få råd på vad man ska köpa! Den ska vara bra, smidig, enkel att rengöra, helt enkelt bra för husbils livet, har kört med liten kolgrill länge.
 

Macke83

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30169
Medlemskap
2022
Hej!
Webers nya traveller är riktigt trevlig
Kör den med utvändigt gasol uttag o funkar riktigt bra! Den har riktigt stor grillyta så man får plats med mycket på den!
Kan varmt rekommendera den
 

Bilagor

  • C28369E2-AB95-4992-8F2B-978298FBF9B2.jpeg
    C28369E2-AB95-4992-8F2B-978298FBF9B2.jpeg
    2,7 MB · Visningar: 62

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Frågan är hur många personer ni ska grilla åt. Tittade på Cadac men då vi är en hel familj valde vi bort den. Blev en Weber Q1200 på grund av den stora grillhällen. Tar lite mer plats men vi kan både laga gratäng i den samtidigt som vi grillar. Köpte också slang och en fem kilos tub som räcker hela sommaren. Vi använder även grillen hemma. Hade vi varit två så är Cadac förstahandsvalet.
Jag gjorde som du, Robert S. Jag köpte en likadan Weber, vi har fasta gastankar i husbilen och ett utvändigt gasoluttag som förser grillen med gas. Mycket smidigt och gott blir det hela säsongen.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Jag är lite förvirrad ang. Safari Chef 2. Jag köpte en beggad på Blocket nyligen.
Vid köpet frågade om den var för lösa engångsbehållare eller för slang, jag fick till svar att man får köpa till en slang, sen pratade vi inget mer om det. Jag fick intrycket att den var för engångsbehållare och att man kunde köpa en slang till om man ville använda det.
Men så verkar det inte vara verkar det som, på undersidan av grillen är det en nippel med utvändig gänga ca dia12mm.
Då bör den väl vara för slang och regulator?
Kan man då använda stora flaskor tex Pc5/Pc10 med regulator?
Kan man även använda engångsbehållare med en regulator anpassad för dessa?
Går det även att använda de små blå campingflaskorna med regulator för dessa?
Då jag köpte min grill kunde man välja antingen grill för engångstub eller grill för slanganslutning. Går säkert köpa till slanganslutning men tycker inte det finns anledning då en liten tub räcker länge och ger en större möjlighet att ta med sig till stranden eller vart det nu kan bära hän.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Jag har en fråga ang Cadac Safari Chefgrillen. Är det olika gasanslutningsnipplar till grillen( i botten av brännaren) för användning till engångsflaska resp standardgasflaska (P11) med slang? Jag köpte en sådan grill tidigare i veckan och på den sitter det en utvändigt gängad nippel( gissningsvis 1/4 tum) men har för mig att det på engångsflaskorna är utvändig gänga. Har jag fått fel typ av grill eller krävs det någon övergång för att den skall passa till engångsflaskan?
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.806
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Jag har en fråga ang Cadac Safari Chefgrillen. Är det olika gasanslutningsnipplar till grillen( i botten av brännaren) för användning till engångsflaska resp standardgasflaska (P11) med slang? Jag köpte en sådan grill tidigare i veckan och på den sitter det en utvändigt gängad nippel( gissningsvis 1/4 tum) men har för mig att det på engångsflaskorna är utvändig gänga. Har jag fått fel typ av grill eller krävs det någon övergång för att den skall passa till engångsflaskan?
Hej
Det finns kopplingar som passar. Screenshot_20220302-091024.jpg
Mvh Klas Nilsson
 
Toppen