• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasolfyllning i Frankrike

F

F.d. 58576

Guest
Hej!
Vi planerar resa till södra Frankrike i vår.Var kan man fylla Svenska gasolflaskor? Vi har inte kunnat hitta något tips i Husbilsklubbens forum. Är det någon som vet?

Mvh. Avo o Laila

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Sv: Gasolfyllning i Frankrike

Du skriver till våren.Hur länge skall ni ligga ute?Vi har två fulla P 11 flaskor vid säsongsbörjan(April),dessa rcker mer än väl hela sommaren.Fylla kan ni göra i Burg eller Flensburg på vägen ner.
Anders.B

F

F.d. 58576

Guest

Tack för Ditt svar! Vi tänker oss bara 2 mån i Frankrike och sedan kan vi ju som sagt fylla i Tyskland . Vi undrar om Du brukar stå på camping eller ställplats med/utan el. Vi tänker starta i mars och risken är väl att det fortf är kyliga nätter - så därför är vi oroliga för gasförbrukningen.
Det tycks vara svårt få reda på ställen man kan fylla gasol - om det finns några.
Det skulle vara bra att veta hur fransk flaska ser ut för att kunna planera adapter.
Har Du någon fransk flaska?

Mvh Avo och Laila

Gert8

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Vi har fyllbara flaskor typ Wynen och i Frankrike har dom flesta bensinmackar gasfyllning. Ser ut som en bensinpump. Du kopplar slangen från pumpen till din flaska och håller in knappen på pumpen så börja det fyllas och stannar automatiskt när flaskan är fylld till 80%.Billigt och bra.
Nu kostar flaskan en del( kan man se på Wynens hemsida) men sen är det bekymmersfritt.
Den andra flaskan kan vara en vanlig svensk för här hemma så är det inte så många ställen att fylla, beror lite på var man bor.
Ett förslag bland många andra hälsar Gert

F

F.d. 58576

Guest

Ta med så du har kanske 4-5 flaskor man passar ju ändå på att fylla när man åker iväg neröver för det är ju billigare.

Du skämtar! 4-5 flaskor får inte plats i gasolkofferten.När vi kör till Spanien har vi en Svensk och en Spansk flaska.det är inga problem.Men vi vet inte hur det fungerar i Frankrike.

Mvh. Avo o Laila

F

F.d. 58576

Guest

Vi har fyllbara flaskor typ Wynen och i Frankrike har dom flesta bensinmackar gasfyllning. Ser ut som en bensinpump. Du kopplar slangen från pumpen till din flaska och håller in knappen på pumpen så börja det fyllas och stannar automatiskt när flaskan är fylld till 80%.Billigt och bra.
Nu kostar flaskan en del( kan man se på Wynens hemsida) men sen är det bekymmersfritt.
Den andra flaskan kan vara en vanlig svensk för här hemma så är det inte så många ställen att fylla, beror lite på var man bor.
Ett förslag bland många andra hälsar Gert

Tack. Jag känner till påfyllbara flaskor,men i dagsläget är jag inte beredd att göra den investeringen.

Mvh. Avo o Laila

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Jag har 2st i kofferten och brukar ha 2-3i skuffen när jag är ute och åker för jag passar på att fylla alla när det är billigt men kan kanske flika in att det märks inte i mitt garageutrymme om jag har några flaskor ståendes där

F

F.d. 29870

Guest

Jeg har også bestandig 3 flasker i bilen når jeg starter ut i auropa i norge har vi to system et samme som i sverige å tyskland det andre er samme som i spania og england

her er en link til Wynen Gas i frankrike:p

WYNEN GAS »

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Nyss hemkomna från vårresa i Frankrike har vi lärt oss att det inte går att fylla gasol någonstans i Frankrike. När vår ena flaska var tom köpte vi en grön fransk flaska på Super U. Gasolen kostade 26€ och vi fick dessutom betala 18€ i deposition för flaskan. Billigt tyckte vi för när vi skulle lämna Frankrike lämnade vi tillbaka den franska flaskan på en bensinmack och fick våra 18€ tillbaka. Eftersom vi har en fransk bil har vi adapter till de svenska flaskorna och den franska passade direkt på slangens koppling.

Toppen