• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfyllning av P 11

F

F.d. 52994

Guest
I all den här debatten om gasolfyllning blandar man ihop frågor om fyllande av P11 och konvertering av bensinbilar. Jag blir lite förvirrad av allt. Mitt intresse är att kunna fylla mina svenska gasolflaskor med tysk adapter ute på kontinenten. I Hopferau i Tyskland fyllde jag upp bägge flaskorna på en LPG Mack, finns det nu risk att jag får träffa Sankte Per som görs gällande enligt vissa trådar. Lpgmackar finns det hur mycket som helst ute på kontinenten.
Några frågor
1 Hur vet man vad som är fordonsgas som tankas med 200 bar
2 LPG gas är det gas med det lägre trycket 20 bar som går att tanka i gasolflaskor
3 Finns det någon förteckning på gasfyllare för propan. Jag vet i nuläget bara Westfa i Trier och Bernt Johansen i Burg, men det måste finnas fler. Det här är förmodligen ett problem som vi alla dras med som kör omkring i Europa. :confused:
Det vore kanske en idé att försöka samla ihop en lista över Gasolfyllare
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Gasolfyllning av P 11

I allt vesäntligt så är LPG och Propan. samma sak. du kan använda vilken som. MEN. se upp när de står fordonsgas då ere not annat.. pruttgas tx. tankas med högt tryck.. den kan du inte använda..:cool::mcride:
 
Toppen