• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasolflaskor i Spanien och Portugal

majsan332

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
714
Medlemskap
2025
Vi tänker oss till Spanien och Portugal nu i höst. Hur brukar ni göra med era gasflaskor? Vi har tyska flaskor som vi brukar fylla i Tyskland men nu ska vi tillbringa mycket tid främst i Portugal. Kan vi fylla dem där eller hur är mest lämpligt?

Sv: Gasolflaskor i Spanien och Portugal

Vi bytte till en styck LPG flaska innan vi åkte söderut. Då öppnade sig en ny värld. Allt blev enklare, smidigare o billigare. I Portugal finns över trehundra ställen att fylla på, pris ca 12 kr/ kilo. Se mylpg.eu , även hemma så har vi LPG flaskan som primär och vår PC10 som reserv, hälsar Björn o Lena

Tack för tipset. Jag ska undersöka detta. Men vet någon om det finns möjlighet att fylla svenska eller tyska flaskor i Portugal?

Det finns flera ställen att fylla dina tyska eller svenska flaskor på Algarvekusten, du finner detta under gasolfyllning.
Mvh
Bosse

Tillbaka
Toppen