• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Gasol

F

F.d. 17290

Guest
Hej.
skall åka till Italien så nu undrar jag om det är någon känner till vad det är för koppling till gasoltubben
Mvh Stig

Sv: Gasol

Vad vill du göra , att fylla svenska flaskor i Italien verkar omöjligt enlig tidigare trådar. Möjligen tanka "tankflaska". Men jag vet att man kan hyra flaska på campingar i italien. Då behöver du en övergång , kanske måste du gå via Svensk till Tyskkoppling och sedan till Italiensk.

Svensk-Tysk kan du köpa i Sverige och övergång mellan Tysk och Italiens kan du köpa på vägen ner hos t.ex. Fritz-berger som har många butiker i Tyskland.

Det finns en sats med gasoladaptrar som skall täcka hela? Europa att köpa.
Jag såg den hos Forsbergs i Hyssna. Jag tror den kostade runt 500:-

Hur länge ska ni stanna i Italien?En flaska 11kg borde räcka i två månader minst denna årstiden.Om din flaska är tom(eller nästan tom )så fyll den i Burg eller på någon annan tysk gasstation.
Anders.B:)

Jag har en full och en tom Italiensk tub, komplett med regulator mm. om intresse finns. Skicka isf ett PM

Tillbaka
Toppen