• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasol

F

F.d. 17112

Guest
Hej, ett par frågor om mina gasoltuber som jag har.
Tyska tuber där bägge är sammankopplade, nu börjar det bli slut med gasolen i tub 2 men varför och hur känner det av och varför drar det inte lika förbrukningen mellan tuberna ?
2/ har värme kablar till dom så man kan via manöverpanelen dra på värme vid ev, minusgrader. Hur kallt för att man ska skicka värme till dom ?
Tyska tuber !

Tacksam om det är någon som kan förklara detta :confused:

Sv: Gasol

På veggen siter det en automat som sørger for at du først ømmer den ene flasken, når denne er øm så kommer det opp et signal på panelet inne i bilen om at du bruker av reserveflasken - tid for bytte av første flaske.

På automaten er det en vender for å fortelle hvilken flaske som er første flaske, det er en god vane å snu denne når en setter inn en ny flaske slik at den som det er brukt litt av blir ny første flaske.

Beklager at jeg skriver dette på norsk.

Tillbaka
Toppen