• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasol

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Jag och frugan skulle åka till Olofström i går(lördag) , vi tog en avstickare inom Åhus
för att tanka upp vår tomma komposit 10:a. Sagt och gjort, det kostade 150 kr!!!!
Finns det billigare någonstans i sverige??

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 6081

Guest
Sv: gasol

Det var billigt. SKall fylla en P11 , men till Åhus blir det lite långt att åka...Lite fel håll för våran del. eftersom . vi skall prova HB för första året. så håller vi oss nog lite på ostkusten. mellan vimmerby och öland
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: gasol

Det var gööööör (jätte) billigt !!

Skulle man inte kunna göra ett dokument på var alla dessa billiga gasoltankningsställena finns för när jag skulle byta tub på OK/Q8 i Uppsala förra hösten fick jag ge 495:- för en utbytestub och med lite info om detta så kan man planera sinta gasoltankningar bättre och slippa utbytes kostnaden .
 
S

Stilia

Guest
Sv: gasol

Hej! Gamo Gasol på Askims Industriväg 1 i Sisjöns Industriområde (Göteborg) har påfyllning av gasol från 139:- enligt reklam som tillställts hushåll i närområdet.
Tel. 031-843624.
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: gasol

Det var gööööör (jätte) billigt !!

Skulle man inte kunna göra ett dokument på var alla dessa billiga gasoltankningsställena finns för när jag skulle byta tub på OK/Q8 i Uppsala förra hösten fick jag ge 495:- för en utbytestub och med lite info om detta så kan man planera sinta gasoltankningar bättre och slippa utbytes kostnaden .

Jag har också haft den tanken, om man har Sveige kartan och på den kunde göra en "plupp" på orter där det finns gasol som är bra pris på, så var det lite lättare o hitta ställena när man är ute o kör med husbilen, och jag tror att det skulle sätta lite prispress på dom övriga, för vi är ju en hel del medlemmar i klubben nu.
Men det fodrar lite administartion att hålla detta uppdaterat

:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
FyllestasjonerSverige Har en oversikt over steder hvor vi kan fylle gasstanker. Kolonnen Flaske forteller om de fyller flasker - de det står nei på er helt klart steder som ikke fyller, står det Ja så er det like klart den andre veien. De som ikke har svart kan høre til begge leirer, men ut i fra innlegg her på forumet så kan det se ut til at de skulle svart Ja.
 
H

hianders

Guest
Sv: gasol

Efter mycket kringkörande (koordinaterna stämde inte riktigt bra) kom vi så äntligen fram till Åhus Gas långt ut på landet utanför Åhus och vi betalade 85 kronor för de 7 kg som vi fyllde på, det fanns 4 kg kvar. Inte alls illa!

fru & herr hianders/Inger och Hasse
 
F

F.d. 14952

Guest
Sv: gasol

Jag pratade med en som jobbar på Gamo Gasol idag. Antingen kostade det 280kr,eller 289kr att byta en P11. Det är ett okej Pris.

Sen var jag o hörde på Granngården i kungälv, där kostade det 399kr. Märkligt att det kan skilja så mycket i pris från ställe till ställe.
 
F

F.d. 17999

Guest
Sv: gasol

Hej!
Jag och frugan skulle åka till Olofström i går(lördag) , vi tog en avstickare inom Åhus
för att tanka upp vår tomma komposit 10:a. Sagt och gjort, det kostade 150 kr!!!!
Finns det billigare någonstans i sverige??

Mvh
Pilot
Svar nej! Jaq tror inte att det finns billigare gasol i södra Sverige, och dessutom ett mycket trevligt bemötande.
MVH/Trägnavaren.
 
Toppen