• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

gasol under längre resa

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2026
Gokväll
Vi har lite funderingar på att åka söderut i Europa under tre sensommarmånader nästa år. Hur gör ni vad det gäller gasolen? Olika typer av kopplingar eller fast tank?

ha d... & God Jul:santa1:

Sv: gasol under längre resa

Hej! Vi ska resa i Tyskland,Italien o Frankrike ca 20/9 - 20/11. Oroar mig en del för gasolförsörjningen. Verkar så krångligt. Men många skriver positivt om LPG-flaska och en fylld vanlig. Vet någon företag som installerar LPG-flaska,helst i närheten av Eskilstuna?
Andra tips om dessa länder är också välkomna.
hälsningar
Christer och Johanna

Flaskorna skall provtryckas var 10:e år.
Vad det kostar vet jag inte, men när jag provtrycker min luftflaskor (dyk flaskor) så kostar det 350:- st. En gissning är att gasolflaskorna kostar något liknande då de inte skall tryckas lika mycket som dykflaskorna (450 bar).

//Freddy

Självklart olika men i Skåne kostar det 250:- att provtrycka. (Enl påfyllarna SV om Kristianstad, Nöbbelöv)

Senast ändrad:

Det kan inte jag svara på men jag byter till ny fylld flaska när det närmar sig provtryckning. Den senaste var märkt med (03).

Tillbaka
Toppen