• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasol påfyllningsställen i Sverige

F

F.d. 13497

Guest
Hej!
Finns det någon förteckning på vilka ställen som har möjlighet att fylla på gasolflskor i Sverige. Det gäller speciellt flaskor med en utländsk flaska och adapter som inte går att byta ut på mackarna.
Skulle behöva hitta en i Stockholms området snarast.
Tack på förhand

kajdans@home.se
 
Senast redigerad av en moderator:
Lösning
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

Einar har redan givit dig svaret på en flaskfyllare i Stockholm som sannolikt kan hjälpa dig
tips på övriga ställen i södra Sverige där du kan få hjälp är
- Gasolbolaget Johnny Ygdevik i Växjö
- ÖPEnergi i Linköping
- Bosses Gasol i Göteborg
- Skaraborgs Gasol i Skövde
- Flaskgascentralen i Svedala
- Åhus Gas och Värmeprodukter
- Gasoltjänst i Åhus
- Norsk Hydro i Bolmen (Ljungby)

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

Hej! Idag åkte jag till ABC Gasol Okvistav 11 i Vallentuna Tel:08-7327400 och fylde min P 10 flaska och en Spansk P11 faska för 550 kr. Jag tyckte att det var ett överkomligt pris.
Frank
 
Senast ändrad:

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

Men , Nyfiken-du hade tjänat en hundring på att åka till Märsta.
(troligen lika långt att köra från Värmdö via E4an)
Lasse W
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

Vet någon var vi kan byta till rimligt pris nära Tranemo. Vi är där nu och kör på fredag till Ringhals. Kanske finns det något ställe på vägen. Vi byter annars alltid i Vinslöv 229 kr men nu är vi ju lite långt därifrån. Anita
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

Är det någon som vet om det även skiljer i pris på själva tuben? Funderar på att köpa en extra inför sommarens utlandssemster.
 
F

F.d. 9673

Guest
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

I Linköping finns Gasolbolaget, ett litet företag med mycket bra service och bra priser. Det ligger på Norra Stånggatan 15 i Linköping och dit kommer Du lätt från E4. N 58.42528,E 15.626292
Du når Erik Wäsström på telefon 013-105102, 0706-105102. Han vet det mesta om gasol och kan också ordna det mesta. Men han tar inte kort.
I närheten finns också flera bra möjligheter att stanna med husbilen, bland annat vid Stångån.
http://gasolbolaget.se/
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17003

Guest
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

Hej jag som ny medlem i husbilsklubben tycker det är jätte bra med denna informationskälla.
Så även jag har en fråga angående påfyllning av tyska gasflaskor bor i Eskilstuna men vet ej var jag kan fylla dessa tacksam för svar.
MVH
Peter
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
F

F.d. 1649

Guest
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

hejsan alla kamrater i klubben !! I Mönsterås 3 mil sö. Oskarshamn kan ni fylla på gasol för 220kr . Ligger efter E22 , mot Kalmar , Vid avfart Timmernabben, Blomstermåla , Heter kronmunken
Hej.
Det stämmer till en del.Hotell Kronmunken har ingen gasol,men karamellfabriken precis bredvid fyller gasol.
Mvh Jan-E
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: gasol påfyllningsställen i Sverige

När det gäller fotogen eller gasol skulle jag vända mig till FOGAS på Huddingevägen söder om Årsta Gärde i Årsta företagspark (uppe i backen).

P.S.
Deras museum(?) över olika gas- och gasol-kök och -lampor är imponerande!
Troligen för att kunna "visa alive".
 
Toppen