• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol kontra diesel

F

F.d. 16191

Guest
" Men jag vaknade vid 0430-tiden av att det var lite kallt om näsan, slut gasol.", säger vår ordförande Leif Edström. Hade han haft motsvarande min Knaus Boxstar Street så är gasolen ständigt 'slut'. Istället värmer diesel både husbil (Truma D6) o spisplatta (Webasto Diesel Cooker X100). Exit gasol (P11 kostar allt från 300 till 800) och in diesel -:) som är utsatt för ständig prispress!
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Gasol kontra diesel

jag ska beställa ny husbil.Vill slippa gas helt o hållet,men funkar det med dieselspis? Kylskåp på 12 volt o värmepanna på diesel mvh Golddigger
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Gasol kontra diesel

Jag tror att du är rätt på det Prästgården...idag hade jag nog satsat på diesel som energi-försörjning.
Hur mycket tar den av batteri när du inte står vid el-stolpe...försumbart kontra gasol?

//Pilot
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Gasol kontra diesel

I mina två senaste bilar har jag satsat på diesel för värmen och el (=kompressor) för kylen, men vill inte vara utan gas till köket.
Ingen nackdel med gasol till kökslågorna, en 2 kg campingflaska räckte ett helt år i min förra bil. Gaslågorna blir som bekant ögonblickligen varma och effekten går reglera på ett mycket smidigare sätt än med en dieselspis.

aake
 
Toppen