• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gasol i Berlin

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2028
Det börjar bli lite kris nu -den sveska gasolen snart slut!!
Undrar om någon kan upplysa mig om var i Berlin (eller närheten) jag kan köpa en tysk gastank/flaska (med överfyllnadsskydd, mätare etc) samt adapter till svensk regulator ???
Lasse W

Sv: gasol i Berlin

Det börjar bli lite kris nu -den sveska gasolen snart slut!!
Undrar om någon kan upplysa mig om var i Berlin (eller närheten) jag kan köpa en tysk gastank/flaska (med överfyllnadsskydd, mätare etc) samt adapter till svensk regulator ???
Lasse W

Prova : Fritz Berger Markt / caravan Company Berlin Scötzau , Heinrichstr. 7 ,
12207 Berlin-Lichterfelde .

De har den bruna tyska tuben , denna kan du sedan byta när du vill på en byggmarknad Bauhaus t.ex. Mycket praktiskt.

Tack för ditt svar Sharky -jag gjorde som du skrev-köpte en tysk flaska..
Men jag var egentligen ute efter en tank (som ser ut som en vanlig flaska-men med inbyggd övertrycksventil mm ) har nu "lärt mig " att sådan säljs bara hos WYNEN i N Tyskland (återförs.saknas )
Resultatet av denna okunskap är att vi nu ligger och fryser om nätterna nere i Italien eftersom vi måste spara på vår enda flaska-den tyska som inte går att fylla /byta här (?)
Hälsn
Lasse W

Köp en Alu-gas tankflaska på vägen hem! Denna tank flaska har jag och köptes med tanke på Italien. När jag var i Italien så använde grannarna på campingen italienska flaskor som de hyrde på campingen och kopplade in på sina tyska kopplingar via
adapter.

Tillbaka
Toppen