• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol Europa

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Var hittar man och vad behövs för adaptrar för att kunna fylla gasol i Tyskland Frankrike Holland Belgien.
Är det nån som har koll på ungefärlig gasol åtgång för ca 3 veckor kylskåp och spis.
Får man ha kylskåpet igång när man kör i nämnda länder eller är det 12 volt som gäller.
Jimmy
 
F

F.d. 4424

Guest
Sv: Gasol Europa

Vi var borta i Europa i sex veckor och gjorde slut på 1 (en) P11 tub. Vi stod inte på el någon gång. Om ni har möjlighet att köra på el under färd är det att föredra. Tänk på att det inte är tillåtet att ha gasol tänd på mackar.
Så var lugna för gasolen, det finns möjlighet att fylla svenska tuber i Burg på Femarn, nere i hamnen, är väl skyltat.
Ha en bra tur och stressa inte det ni inte hinner i år ligger kvar nästa till gång.

Kalle W 320
 
F

F.d. 8925

Guest
Sv: Gasol Europa

Hej !

Lite beroende på var ni ska i Europa och om ni har Gasolvärme så skulle jag ta med 2 st P11 om ni har möjlighet.
Vi åkte ett år efter Atlantkusten och fick köra värmen var och varannan natt då gick det åt nästan 2st P11 till värme, kylskåp och spis.
Men då hade vi inte möjlighet att köra kylen på 12V.

/ Tommy L
 
Toppen