• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasdämpare till skåpluckor, Contura -05

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Hej,
jag har en Contura -05 och de gasdämpare som skall hålla kvar skåpluckorna i öppet läge (de luckor som är upphängda i överkant) börjar på att bli lite trötta så att luckorna gärna stänger över händerna på en (eller i huvudet ;-) när man är där och plockar i skåpen. Jag utgår från att de finns att köpa som reservdelar från den ordinarie leverantören. Gissningsvis samma låga kvalitet som originalen och höga priser.

Är det någon som vet en alternativ bättre modell som passar, eller om man kan köpa originalmodellen från andra leverantörer också?

mvh
Mats

F

F.d. 17646

Guest
Sv: Gasdämpare till skåpluckor, Contura -05

Hej Mats!
Lustigt.. Just idag tänkte jag också på detta problem, sökte på nätet men hittade inget passande. Då slog de mig -Husbilsklubben måste ha svar, men du hade inte fått något svar- inte så konstigt de var ju dagens datum.
Hoppas någon annan har nån lösning
Mvh Telefunken

Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2025
Sv: Gasdämpare till skåpluckor, Contura -05

Hej, har haft samma problem på min Contura -05. Köpte nya av Kurt i Ludvika. Dyra, vill minnas att de kosta ca 150 kr styck.
/Lennart

Toppen