• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas myt ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Gas myt ??

Att bryta upp ett normalt husbilslås är rena barnleken. Det räcker med att stoppa in en skruvmejsel, modell mindre går bra, i låscylindern och vrida runt. Därvid deformeras plåtstiften i låscylindern och låset går att öppna. Det låter inte speciellt mycket när detta sker, då det inte behövs särskilt stor kraft att göra detta.

Vilken utrustning som krävs för att spruta in gas, adekvat gas, i rätt mängd för att uppnå en sådan koncentration att alla i husbilen, människor och djur, faller i medvetslöshet och efteråt bara känner av ett obehag, kan jag däremot naturligtvis inte svara på. Vem kan det?

Johan K.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gas myt ??

Att bryta upp ett normalt husbilslås är rena barnleken. Det räcker med att stoppa in en skruvmejsel, modell mindre går bra, i låscylindern och vrida runt. Därvid deformeras plåtstiften i låscylindern och låset går att öppna. Det låter inte speciellt mycket när detta sker, då det inte behövs särskilt stor kraft att göra detta.

Vilken utrustning som krävs för att spruta in gas, adekvat gas, i rätt mängd för att uppnå en sådan koncentration att alla i husbilen, människor och djur, faller i medvetslöshet och efteråt bara känner av ett obehag, kan jag däremot naturligtvis inte svara på. Vem kan det?

Johan K.

Kan garantera att någon kliver inte upp och äter frukost, finns inte en enda människa på jorden som kan exakt trycka in exakt rätt mängd gas utan att en eller fler aldrig mer kliver upp och äter frukost, alla förståsigpåare borde lägga av och sluta skrämma upp människor som inte köpt något larm ännu, skit i alla narkoslarm och köp en god flaska vin eller öl och njut av friheten och lås dörren
Dammsugarförsäljare måste ge sig någon gång och inse att vi inte är lättlurade.

/Pelle
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.983
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Gas myt ??

Har det aldrig hänt att även tjuven också har somnat av gasen när dom kliver in i husbilen eller vädras husbilen ur först innan dom kliver in. :twitcy:

Garanterat enklare för tjuvarna att slå in ett basebollträ genom bodelsdörren, be om att få se pass/plånböcker och mobiltelefoner. Då slipper dom dessutom leta.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Gas myt ??

Detta är ingen upplyftande tråd för dom som tänkt sig ut med sin husbil. För nya medlemmar kan det rent av vara avskräckande. Jag är själv ingen storfräsare på husbilsresor men tre somrar runt i Europa & en del i Sverige har vi gjort utan att ha blivit utsatta för något. Det kan ju bero på att vi är väldigt försiktiga med hur & var vi stannar.:)

Bennie
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gas myt ??

20 år i husbil i store deler av Europa, eneste innbrudd var utenfor huset hjemme.

Hadde i en husbil "narkose gass" alarm, den ble avstengt etter endel falske alarmer. Boksen reagerte mellom annet på dårlig ånde og andre dufter fra kroppen. Siste bil utstyrte vi med er skallskydd av låser med ABUS cylinder og sikring av fønstere. Enkleste vei inn var takluken på badet, men med tak litt over 3 m over bakken og ingen fast stige så var risiko for uventet besøk liten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen