• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmins navigeringsapp

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag tänkte ta tillfället i akt och fråga om någon har provat Garmins nya navigeringsapp?

Eftersom jag tycker att det är lite för dyrt med 749 kr för att testa ytterligare en skulle det vara intressant om någon laddat ned och provat appen.

Garmin har ju legat i framkant tidigare med sin XT för Symbianlurar.

mzl.vdutjxch.320x480-75.jpg
mzl.udylkmwx.320x480-75.jpg
mzl.nwhdaaob.320x480-75.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmins navigeringsapp

Är detta Garmins sista försök med portabel navigator?

Prylkoll:
"Marknaden för portabla GPS-navigatorer krymper.
Nu tar Garmin till det asiatiska tricket att peta in tv-funktion i sin nya modell nüvi 2585TV.

De är nämligen inte så mycket annat att lägga till nu när portabla GPS-navigatorer (PND) nått sin optimala storlek på 5 tum, grafiken och processorkraften är bra nog och trafikinformationen är så pass up to date som infrastrukturen tillåter.

Garmin (och TomTom) har tidigare dabblat med multimediala funktioner i sina PND:er utan framgång och jag är tveksam till om det går bättre den här gången.
Vem förutom yrkeschauffören behöver egentligen en 5″ teve på förarplatsen?

Garmin nüvi 2585TV kan även spela in och spela upp video.
Exempelvis inspelad med Garmins egen vägkamera GDR20 för dig som vill dokumentera färden till ICA Maxi.
Garmin nüvi 2585TV ska finnas i butik redan denna månad för ca 2 800 kronor."


garmin-nuvi-2585TV.jpg
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Jag är lite sugen på att köpa Garmins iphone/ipad app.
Detta för att jag är mycket nöjd med min gamla Garmin navigator...

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmins navigeringsapp

Jag är lite sugen på att köpa Garmins iphone/ipad app.
Detta för att jag är mycket nöjd med min gamla Garmin navigator...

//Stefan

Jag är också nyfiken på den, jag har goda erfarenheter sedan Nokiatiden.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Jag har försökt att få svar från Garmin om vilka funktioner som särskiljer deras app från exempelvis iGO och som gör prisskillnaden befogad.
Enda jag fick var en länk där man kunde läsa följande (det är på engelska, ber om ursäkt för det redan nu. Men jag orkar inte övesätta allt):

  • Install the latest maps for your purchased coverage area directly on your phone
  • Enjoy GPS navigation even when there is no cell coverage available
  • Get voice-prompted, turn-by-turn directions including street names
  • Receive millions of preloaded points of interest, including gas stations, restaurants and ATMs, along with Quick Search shortcuts to access your most common search terms
  • Look up points-of-interest (POIs) such as restaurants, gas stations, hotels and more with Google™ Local Search
  • Place calls directly from search listings
  • See 3D buildings and landmarks
  • Know the correct lane before it’s too late with lane guidance and photoReal™ junction view
  • Receive integrated Speedwatch red-light and speed cameras (as available), including user-generated alerts
  • Use via points to enable interim stops along a route
  • View speed limits for most major roads with the ability to report speed limit changes or errors
  • See traffic conditions with live photographic images of the road ahead with the optional photoLive traffic camera service
  • Find nearest address, intersection, emergency services, including hospitals, police stations, gas stations and auto services with Where Am I? feature
  • See exit services such as restaurants, gas stations and lodging available at exits along your route
  • Create a route with multiple stops in advance with automatic or manual ordering of destinations
  • Navigate to contacts in your address book
  • Customize what appears on the moving map with configurable vehicle icons
  • Configure display to show arrival time, time or distance to destination, direction of travel, elevation and more
  • View route overview, turns list and turn-by-turn detail to help keep you on track
  • See a trip log that shows you where you’ve been
  • Enjoy super fast map drawing and panning
  • Receive continuous navigation during an active call
  • Navigate in both portrait and landscape mode
  • Access real-time traffic information, photoLive traffic cameras and fuel pricing as optional services
  • View the current weather conditions and see a 5 day forecast for your current location or destination
  • Share your location or POI via Facebook or SMS

Så då ställer jag frågan till iGO-ägare, vad i listan saknas i iGOs navigatorapp?
Och är det tillräckligt tunga skäl för att förklara priset?

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmins navigeringsapp

Möjligtvis vädret som däremot finns i Navigon. Jag tror att iGO har några funktioner som Garmin saknar men det är svårt att sätta fingret på vilken. Det som avgör vilken app som är bäst är hur lättanvänd den är och hur logiskt den är uppbyggd, här vinner iGO över Navigon men jag är inte beredd att betala 750 kr bara för att jämföra Garmin. Alla de stora har Google lokalsökning som är en av fördelarna mot en vanlig navigator.

Det verkar inte heller som om Garmin är anpassad till iPads större skärm?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Visst hade jag varit beredd att betala mellanskillnaden om jag visste att Garmin är klart mer lättanvänd, hade jag varit beredd att betala mer.

Men då man inte kan prova själv innan köp, så ligger nog iGO bättre till.

Jag hade gärna velat testa den bara för att få en jämförelse, men det verkar omöjligt.

//Stefan
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Här är Wisepilot ett föredöme, den går att testa under 5 dagar men tyvärr bara för Android.

Ja, å andra sidan är det stört omöjligt att få reda på pris och annat utan att först ladda ner och installera appen. Det går inte heller att ta kontakt med dem och fråga utan att först skapa ett konto.
Det irriterade mig så mycket att jag vägrar ha med dem att göra.

//Stefan
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Om Garmin's app, körte med GPI filer, havde jag köbt den om jag brugte Iphone/Ipad.

Wisepilot, er i mine ögna en pengemaskine, alt koster extra, alt er tidsbegränset köb :(

Navigation:

1 dag 1,49 Euro
1 monat 5,95 euro
1 uge 2,95 euro
24 monat 29,99 euro

Live traffic:

1 uge 30,00 sek
24 monater 29,95 euro

Fartkameraer:

1 uge 30 sek
24 monater 9,95 euro

Wcities:

24 monater 2,95 euro

Mine kort:

24 monater 4,95


78 Euros = 689.399821 Swedish kronor

Och efter 2 år bare betale igen !!
 
Senast redigerad av en moderator:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Om Garmins navigationsapp funnits till Android hade jag köpt den direkt.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Om Garmins navigationsapp funnits till Android hade jag köpt den direkt.

Ja, det är klart. iGO finns inte heller till android. ;)
Men allvarligt talat, som jag skrivit tidigare så gillar jag min Garmin navigator och skulle gärna köpa appen. Men jag vill veta att jag får fler fördelar för det dubblade priset än att appen har namnet Garmin...

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmins navigeringsapp

Wisepilot, er i mine ögna en pengemaskine, alt koster extra, alt er tidsbegränset köb :(

Än värre är Copilot som ville ha fullt betalt för att de släppte en ny version med tillägget Premium. Då är det lätt att hålla sig för skratt!
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Det verkar som coPilot släpper en version var 18e månad, det framgår inte om man behöver betala för att få nästa version. Isamband med ny version kommer nya kartor.
(Taget från deras FAQ)
Programmet kostar ca 350kr jämfört med tomtoms pris på ännu mer för att bara sälja en ny karta till min tomtom navigationsenhet.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Än värre är Copilot som ville ha fullt betalt för att de släppte en ny version med tillägget Premium. Då är det lätt att hålla sig för skratt!

Hvordan kan du anbefale wisepilot, der koster 690 kr hvert andet år, har du inta haft din gamle copilot i 2 år, så skift, koster jo bare hälvan :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmins navigeringsapp

Hvordan kan du anbefale wisepilot, der koster 690 kr hvert andet år, har du inta haft din gamle copilot i 2 år, så skift, koster jo bare hälvan :)

Jag betalade bara drygt 300 för två år och jag tycker att Wisepilot är den enklaste navigeringsappen mycket tack vare sina sökmöjligheter och logiska uppbyggnad. Fördelen är också att du kan använda den under en kortare tid till lägre pris tex vid utlandsresa.

Som du säkert vet har jag laddat ned den enbart för test eftersom jag inte använder mina Androidlurar i vardagen. I husbilen använder jag bättre appar på större skärm.

Trots allt blev jag lite förtjust i Jappes Flyer, behändigt format. Vad som är mindre bra är att Playbutiken/Market mörkar vissa appar. Vi fick gå omvägar för att hitta apk (installationsfil) till Viber.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Ser idag att Garmin har sänkt priset på sin app.
569 kr kostar den nu.
Fortfarande lite dyrare än t.ex iGo, men jag tycker nog det kan vara värt det tillägget...
Särskilt om den jobbar bra tillsammans med poi viewer och pro mobile.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmins navigeringsapp

Ser idag att Garmin har sänkt priset på sin app.
569 kr kostar den nu.
Fortfarande lite dyrare än t.ex iGo, men jag tycker nog det kan vara värt det tillägget...
Särskilt om den jobbar bra tillsammans med poi viewer och pro mobile.

//Stefan

Det skulle vara intressant om någon kunde testa och jämföra appen med iGO och Sygic, jag tycker fortfarande att den är lite för dyr. Dessutom börjar jag få ont om plats, man borde ha 64 GB.

Tyvärr finns ingen koppling mellan Garmin och Promobil eller POI Viewer, åtminstone inte ännu och det framgår inte heller om man kan importera POI:s.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Garmins navigeringsapp

Det går inte att importera poi till garmins app. Inte än i alla fall...
Jag är, som jag sagt tidigare, sugen på att testa den.
Och om det blir så, kommer jag att lägga upp resultatet här. :)

//Stefan
 
Toppen