• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garminfiler saknar bilder?

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Finns det någon fil att ladda ner till Garmin som bara innehåller ställplatser och campingar? Filen blir för stor om man ska ha med tömningsplatser etc, min navigator i multimedian kan inte ladda in så stora filer.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Finns det någon fil att ladda ner till Garmin som bara innehåller ställplatser och campingar? Filen blir för stor om man ska ha med tömningsplatser etc, min navigator i multimedian kan inte ladda in så stora filer.
Det finns bara utan bilder som inte är mer än drygt 4Mb och filen skulle ändå bli över 500Mb utan tömningsplatser så det hjälper nog inte.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
590 på Windows Edge. Skall prova igen.

Jack43
Filen är 590Mb under nedladdning i popup rutan men när man kollar på disk så är den 605Mb. Orsaken är troligen att Edge begär en zippad fil under nerladdning som sedan packas upp innan den läggs i hämtningsmappen.
 

Mikael D

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
25786
Medlemskap
2023
Jag har en Garmin 780. När jag ska ladda ner husbilsplatserna med PoiLoader vill den bara ta gpx-filen och inte gpi-filen. Hur har ni gjort för att ladda ner gpi-filen?
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
424
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Jag har en Garmin 780. När jag ska ladda ner husbilsplatserna med PoiLoader vill den bara ta gpx-filen och inte gpi-filen. Hur har ni gjort för att ladda ner gpi-filen?
Det går inte att föra över gpi-filer med POI-loader.
Det bästa är att ha ett minneskort i GPS-en och kopiera gpi-filen till minneskortet.
Har skapat en mapp på minneskortet med namnet Garmin. I mappen Garmin har jag skapat en mapp med namnet POI. I denna mapp har jag kopierat in gpi-filen.
Se bifogat dokument.
 

Bilagor

  • Garmin mappar på minneskort.pdf
    41,3 KB · Visningar: 44
Toppen