• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garminfiler saknar bilder?

Finns det någon fil att ladda ner till Garmin som bara innehåller ställplatser och campingar? Filen blir för stor om man ska ha med tömningsplatser etc, min navigator i multimedian kan inte ladda in så stora filer.

Finns det någon fil att ladda ner till Garmin som bara innehåller ställplatser och campingar? Filen blir för stor om man ska ha med tömningsplatser etc, min navigator i multimedian kan inte ladda in så stora filer.
Det finns bara utan bilder som inte är mer än drygt 4Mb och filen skulle ändå bli över 500Mb utan tömningsplatser så det hjälper nog inte.

Jag har en Garmin 780. När jag ska ladda ner husbilsplatserna med PoiLoader vill den bara ta gpx-filen och inte gpi-filen. Hur har ni gjort för att ladda ner gpi-filen?

Jag har en Garmin 780. När jag ska ladda ner husbilsplatserna med PoiLoader vill den bara ta gpx-filen och inte gpi-filen. Hur har ni gjort för att ladda ner gpi-filen?
Det går inte att föra över gpi-filer med POI-loader.
Det bästa är att ha ett minneskort i GPS-en och kopiera gpi-filen till minneskortet.
Har skapat en mapp på minneskortet med namnet Garmin. I mappen Garmin har jag skapat en mapp med namnet POI. I denna mapp har jag kopierat in gpi-filen.
Se bifogat dokument.

Bilagor

Tillbaka
Toppen