• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin, vilken är senaste kartversion

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Du har selv mulighed for at tegne en manglende vej på HERE.

På denne side: HERE - Map Creator

kan du
  1. oprette en profil
  2. logge dig ind
  3. finde det område hvor vejen mangler
  4. tegne vejen
  5. og tildele vejen de egenskaber som den har (for eksempel vejtype, vejbelægning, maksimal hastighed m.m.
Det har jeg gjort med succes. De ændringer jeg har lavet har været med efter ganske kort tid.

Hvis ikke ændringerne kommer med på din navigator i det nyeste kort, så har jeg prøvet, også med succes, at skrive til producenten af enheden, for at fortælle at vejstykket mangler.

Normalt er det jo vejmyndigheden i det pågældende område, der skal sørge for at give besked om ændringer til kortproducenterne, men det er ikke altid at det lykkes, og så er det jo fint, at man som privat person også kan påvirke, at vi får rigtige kort at køre efter.

Her er et eksempel på en rettelse jeg har foretaget. Oprindelig var vejen angivet til 110km/h, men det rigtige er 130 km/h, og det er den så nu:
Screenshot_2019-06-23 HERE - Map Creator.png

Her er et eksempel på vejstykker som er kommet med, efter at jeg har indsendt rettelser:

Screenshot_2019-06-23 HERE - Map Creator.jpg

Det var de 2 nordlige tilkørselsramper og samkørselsparkeringspladsen ved rundkørslen som manglede. De 3 omtalte vejstykker var ikke med i det oprindelige vejprojekt, men kom med under anlægsfasen, da lokale folk protesterede over at de ikke fandtes i det oprindelige projekt. Det er muligt at vejmyndighederne har indsendt det forkerte kortmateriale til kortproducenterne. De er nu kommet med.

Vær opmærksom på, at en vej er opbygget af mange små udsnit, så der er mange steder der skal rettes, for at få hele vejen til at være rigtig

Edit: Her er link til rettelser hos Garmin: Garmin | Report a Map Error
 
Senast ändrad:
Toppen